Fluffy Molntuss

Veckan som gått.....

Publicerad 2009-06-12 09:22:01 i Allmänt,

I fredags träffades tjejgänget härifrån. Nio tjejer, fullständigt galna och underbara......
Denna gången var det Annelie och Åse som höll i middagen. Nära och bra för mig som bor granne med den ena värdinnan. Så roligt vi hade, totalt oseriösa samtalsämnen, väldigt högljutt och mycket skratt. Härligt med ett eget tjejgäng i vår lilla håla.

 


Bilder på några av tjejerna.

På lördagen hade vi middag för min gamla väninna Sara och hennes man och son. Hon är egenligen inte speciellt gammal, men vi har känt varandra länge nu. Det började med att hon kom som vikarie till den reception som jag var anställd i sådär 15 år sedan. Hon flyttade sedan till England, studerade, jobbade och gifte sig. Men vi har hållit kontakten. För två år sedan flyttade de tillbaks till Sverige och i augusti förra året fick de en liten son. Världens snällaste och charmigaste lilla barn. Sååå söt.

Vädret har varit så uselt helgen som gick att jag var på jättedåligt humör hela söndagen. Jag vill ju ha riktig sommar nu. Så som det var till pingst.

I onsdags var det åter dags för tjejmiddag. Då var det mitt vanliga härliga onsdagsgäng som träffades. Vi har tioårsjubileum i år. Alltid trevligt att träffas, det lyser liksom upp vardagen lite.

Torsdag innebar skolavlutning och uppträde på skolan. Så duktiga alla barnen var. Lite snöpligt slut på uppträdet då vi uppmanades lämna lokalen när sjuorna och niorna skulle börja uppträda. Eftersom de "små" barnen gick till sina klassrum. Kul för sjuor och nior som inte hade någon publik.... Märkligt upplägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela