Fluffy Molntuss

Snö......

Publicerad 2009-02-11 11:08:00 i Allmänt,

Här väntar jag på vår och så har det snöat.. Och det ganska rejält. Men som vanligt i Skåne så töar det bort ganska direkt, bra kramsnö men man blir väldigt blöt när man är ute och går. Och mina morgonpromenader går förlorade.

Jag har en viktpaus just nu. Nu handlar det mer om att inte gå upp det jag gått ner och det tycker jag att jag klarar utmärkt. Jag måste erkänna att jag inte direkt lever efter Xtravaganzas råd, men sen går jag ju heller inte ner, men jag är stabil. Lyckades inte komma över till 70någonting vid förra omgången. Min absoluta bottennotering (botten som i det här fallet är positivt) låg på 80,0, ett hekto till och det hade lyckats. Ska snart dra igång en ny seriös insats. Trivs bra med det att köra seriöst och gå ner kanske fem kilo, sedan stabilisera det under några veckor och sedan köra igen. Så hinner jag landa emellan. I stället för att gå ner 20 kg på raken och gå upp 5 direkt. Nåväl, alla sätt är bra utom de dåliga.

Jag är egentligen ganska trött på att skriva om vikt, men samtidigt är det ett väldigt bra sätt att inte glömma bort att det faktiskt finns ett viktproblem här. Fördelen med mina landningsperioder är att jag när jag nu unnar mig något har jag inget dåligt samvete, jag vet att jag inte tänker gå upp i vikt och jag vet att jag kommer in i en ny period av viktminskning och att jag kommer att lyckas. Jag har fått ett viktnedgångssjälvförtroende. Jag kollade mitt BMI idag, det låg på 28, alldeles för högt. Man ska ligga på under 25 för att inte vara överviktig, för mig är det 9 kg. Det är helt fantastiskt för när jag började i november låg den siffran på 20 kg, i jämförelse känns 9 kg som ingenting. BMI i höstas låg på 31,8, då är man inte bara överviktig, man är fet! Som jag nämnt innan är mitt mål 68 kg även om allting under 70 är godkännt för mig. När jag nått dit ska jag börja springa, det har jag drömt om att kunna hela mitt liv men haft så mycket problem med min astma. Nu vet jag hur jag ska värma upp för att inte få astma när jag springer men nu har problemet i stället varit att jag varit (är) för tung för att mitt dåliga högerknä ska klara det. Nu har jag bokat tid för att få remiss till en ortoped så nu ska snart mitt dåliga knä vara ett minne blott och med ny vikt ska jag fixa löpträningen. Jag tänker också att träningen ska hålla mig kvar på min nya vikt samt att jag gör mitt hjärta en tjänst.

I övrigt går jag i väntans tider... nej, inte på det viset ni tänker. Jag har sökt ett jobb som jag väldigt gärna vill ha. Jag berättar mer om det när allt är klart, eller inte.... Jag har varit på intervju och fick en bra känsla, jag vet att de tagit referenser men ännu är inga beslut tagna. Så spänningen är olidlig...... Jag återkommer!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela