Fluffy Molntuss

På väg till nya jobbet

Publicerad 2009-02-23 11:05:28 i Allmänt,

Börjat min morgon med frukost på Björns. Har ju ett gäng egenföretagande och studerande tjejer som träffas kl 9 varje måndag för frukost. Mycket trevlig med lite social kontakt så där en måndagmorgon, det liksom kickstartar veckan. Vi brukar bara träffas i ungefär en timme.

Idag ska jag in till Lund kl. 12.00 för att äta lunch med min nya kollega och sedan gå igenom arbetsuppgifterna. Kommer att jobba parallellt med henne under mars. Sedan ska hon hem och föda barn. Denna vecka ska jag jobba idag halvdag samt hela torsdag och fredag. Nästa veckar hela tisdag till fredag. Sedan är det full heltid därefter. Då är jag förhoppningsvis klar med mina andra uppdrag så att jag kan fokusera på det nya. Det ska bli mycket intressant att komma in och jobba i en statlig organisation, finns många fördelar med det men förstår att organisationsstrukturen är väldigt annorlunda. Det blir säkert bra.

Sitter här med min onda nacke och tänker att jag nu måste börja träna. Typiskt mig att verkligen börja formulera tanken om att börja träna lagom tills att jag verkligen inte har tid med det. Nu får ju träningen förläggas till kvällar och helger efter att ha haft friheten att träna dagar och morgnar. Ja, ja, men nu är det verkligen dags. Jag måste stärka musklerna i min rygg och mage så att jag slipper alla spänningar. Var hos kiropraktorn i fredags och det var inte en dag för tidigt, sedan gick jag på en timmes ryggmassage på lördagen. En suverän kombination. Men trött i ryggen blev jag efteråt.

När det gäller vikt har jag tänkt köra igång en ny Xtravaganzakur på torsdag. Vill verkligen komma vidare med det, det som känns hindrande denna gången är mitt nya jobb. Känns lite mesigt att vara ny på jobbet och stå där med sina shaker till lunch. Men det är ju inget stort problem egentligen. Om jag skäms kan jag i praktiken fixa det i badrummet, eller hur? Jag brukar ju ändå bara ta vatten i shakern, hälla i pulvret, skaka och hälla det i mig. Sen kan jag ju använda lunchen till att gå ut och promenera. Detta är den perfekta helgen att börja. Torsdag och fredag jobbar jag men det är ju inte de värsta dagarna, sedan kommer helgen, dag tre och fyra är ju absolut värst (stackars Martin). Inga direkta festligheter planerade, bara söndagmiddag hos svägerskan som är helt införstådd med mina planer. Sedan är jag ledig på måndag och efter det brukar det ordna upp sig. Jag har ju som bekant fortfarande 13-14 kg kvar och 9 av dem vill jag bli av med så snart som möljigt, resterande kan jag vänta med. Nåväl, nu har jag skrivit om mina planer och då måste jag ju fullfölja dem, eller hur?

Nej, nu är det dag att göra mig i ordning för en lång :-) arbetsdag. Ikväll är det dessutom möte med egenföretagarna så det blir en lång kväll.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-08 16:40:57

Var ligger det där Björns? Om man vill komma dit till frukosten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela