Fluffy Molntuss

Ur led är tiden

Publicerad 2009-12-05 17:10:23 i Allmänt,

Idag skördade vi sallad från vårt lilla land. Där finns ännu både olika sorters sallad och purjolök. Och samtidigt julpyntar vi. Knasigt.



Annars är helgen fullt inplanerad med fix. Vårt vardagsrum börjar bli en följetong nu. Men nu närmar vi oss slutet. Idag har vi latexfogat lister, målat terassdörren allra sista gången och börjar få ett beboeligt rum. Vi skulle ju ha en fin mönstrad tapet på en vägg. Den väggen blev rollad vit. Har ingen som helst aning om vad vi ska ha. "Färg", säger Martin. Ja, men i vilken form. Nåväl, inte världens undergång bara att vi velar om tapet. Om vi faktiskt åkte och tittade på tapeter tror jag att vi kunde vara en bit på väg. Men vi kommer aldrig iväg. Finns ett visst motstånd här märker jag.

Ikväll blir det Indisk mat och film "Flickan som lekte med elden", tack för det lånet Karin och Kalle.

Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-06 09:27:18

Jag tycker det är vackert med tapet på en vägg, det ger sånt fint liv åt rummet, det finns dock en djungel av fina tapeter, mobilia har faktiskt en del...Kram

Postat av: Annelie H

Publicerad 2009-12-07 10:58:14

Behöver du anledning att komma hemifrån och slippa tänka på tapeter och färg, säg bara till så bokar vi en date. Det blir dessutom ett bra tillfälle för mig att bli skuldfri...

Postat av: Annelie H

Publicerad 2009-12-07 11:01:44

Förresten, träffade Göteborgaren i helgen. Hans förklaring, som verkar trovärdig

- Det var rösten och dialekten som var lik, inget annat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela