Fluffy Molntuss

Rapport från läkarbesök

Publicerad 2009-12-30 20:33:09 i Bröstcancer,

Så har jag varit inne och fått min dom. Hos den mycket trevlige doktorn.

Så här är det:

Vid operationen tog de bort tre tumörer, 40 mm, 15 mm, och 8 mm stora. Tumörerna är agressiva. På en skala 1-3 ligger de på 3. Inte så bra alltså. MEN positivt är att de är hormonberoende.
Det plockades även ut 16 lymfkörtlar. Av dessa var 6 smittade.

Vad innebär då detta:

Jo, jag kommer att bli kallad till onkologen för att sätta upp en behandlingsplan. Jag kommer att få cellgifter i sex omgångar med tre veckors mellanrum. När detta är klart kommer jag även att strålas under fem veckor, fem gånger per vecka. Efter detta ska jag gå på antiöstrogent läkemedel i fem år. För att ta bort hormonet som tumören närt sig på. Jag har inte fått svar på HER3-provet (eller var det HER2....hm).

Jag ska också skickas på skiktröntgen på buk och bröstkorg för att utesluta tumörer på lever och lungor, samt en skelettscint för att se att skelettet klarat sig. 

Jag lyckades också tigga till mig en skiktröntgen på huvudet. Hoppas att de inte hittar mer än en hjärna då.

To be continued.....

Kommentarer

Postat av: anna hansson

Publicerad 2009-12-31 08:58:03

Kära vän!

Att du är så tapper och kan hålla humöret uppe, du är helt otrolig!

Jag tänker på dig och din familj!

Keep up te spirit!

Gott nytt år till er alla!

Stor jram Anna

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2009-12-31 12:27:49

Hej Snygge!

Keep on going strong! Skickar alla mina tankar till Dig, ber även till Honom där uppe om att allt ska falla väl ut. Har inte använt mig av honom innan så nog borde han väl iaf lyssna lite på mig:)

Många kramar till dig och din familj. Håll ut!!

Gott Nytt år till Dig, Martin, Nils och Arvid.

Postat av: karin

Publicerad 2009-12-31 14:04:56

Min Älskade vän !

Du kommer att fixa det...

Du har alla förutsättningar, du håller lågan och humöret uppe, du ger goda skratt åt alla, då du bjuder på dig själv och din humor, Jag vet och tror på att allt kommer att ordna sig,,, och om ca 2 år har du 2 snygga tuttar:)

Bamsekramisar Karin

Postat av: systerdottern

Publicerad 2010-01-05 21:33:23

Du är verkligen helt otrolig moster lilla! jag är så imponerad av hur du hanterar det hela. och sen måste jag tillägga att det är ganska så kul att röntga huvudet, fast både morfar och mamma skämtade om att de inte hittade någonting alls, inte ens en hjärna. Snälla släktingar man har. :P

Kram på dig, jag hoppas att vi ses till min födelsedag!



Med kärlek från Göteborg

/systerdottern

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela