Fluffy Molntuss

Vilken härlig fest! Vilka härliga vänner!

Publicerad 2009-08-30 22:59:53 i Allmänt,

Ja, som bekant gick 40-årsfesten av stapeln igår. Så himla kul. Vi började klockan 18 med bubbel. Eftersom många av gästerna inte kände varandra hade jag satt ihop en liten tipsrunda med frågor om mig själv. De klarade sig riktigt bra. Under tiden gästerna gick rundan, fixad vi med maten. Jag hade lagat allting dagen innan så det var bara att lägga upp, detta fixade Linda alldeles fantastiskt bra. Hon hade också fixat efterrätten. Vi hade buffé på varmrökt lax, kycklingspett, oliv- och kaprisfyllda blandfärsbiffar, potatisgratäng, vitlökscremefraiche med färsk rosmarin och gräslök samt sallad och bröd. Till efterrätt hade vi kärleksmums med grädde och färska hallon. Mycket lyckat och gott (om jag får säga det själv).



Fix med tältet där alla 29 ska knös in....



Bubbel...

 

Jonas och Joakim



Fredrik, Jonas och Peter





Martin hälsar välkommen



Tipsrunda



Linda, Peter och Jonas



Vilket trevligt par.....



Lilla grannen



Och så skulle det sjungas....



40-åringen



Svägerskorna..... Peter dansar lite i bakgrunden

Och i morgon åter till verkligheten.... Nu startar alla kursuppropen så jag bara måste vara i tid i morgon. Inget sölande. En vecka till med hets sedan ska förhoppningsvis lugnet lägga sig igen.

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2009-08-31 19:30:13

helt underbart kul, god mat och så SNYGG du är!

Postat av: Veran

Publicerad 2009-08-31 19:58:52

Hej Molntuss, du gamle! Nu har jag hittat till din sida och dena lägger jag till favoriter. Grattis i efterskott, jag vet det var ett tag sedan. Festen verkade lyckad! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-31 19:59:16

Hej Molntuss, du gamle! Nu har jag hittat till din sida och dena lägger jag till favoriter. Grattis i efterskott, jag vet det var ett tag sedan. Festen verkade lyckad! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela