Fluffy Molntuss

Söndagkväll

Publicerad 2009-04-05 21:27:05 i Allmänt,

Ungarna är lagda, har kommit tillrätta framför TVn, nu börjar visst en film. Puh, det var den här helgen, och nu ser jag fram emot en tuff arbetsvecka.

Känner mig lite lätt stram i ansiktet idag, råkade hamna för länge i den starka vårsolen igår. Visserligen var jag ute och klippte ner gamla perenner i går. Men den största skulden till min "rosiga" hy är nog det faktum att jag efter att ha släpat ut fårfällar och kuddar, tillbringade en ansenlig tid med att jäsa ute i solen, på trädäcket.

Det har diskuterats utemiljö här hemma i helgen. Vi har bestämt oss för att bygga en pergola som sträcker sig över halva trädäcket. Måste bara hitta någon som vill göra det åt oss, för ett skäligt pris. Vi har bara inte tid. Ytterligare ett projekt är att äntligen få till en ny uteplats, vid muren dit dagens sista sol hittar. Och sen vill vi bygga en spalje på muren och sen vill vi ....... Vi vill alltid så mycket och hinner med så lite. Jag tror vi tar tillvara tiden på ett dåligt sätt. Men jag vill inte bara hålla på med jobb, hemma och borta. Jag vill bara vara.

Det är så skönt nu, med ungarna ute och cyklar och leker i varandras trädgårdar. Måtte det bli en bra sommar. Då ska jag njuta hela semestern på vårt nyinredda trädäck. Jag kan knappt vänta. Men nu ska det njutas av våren som kommer steg för steg. I torsdags la jag bort vinterkappan. Det är ett säkert tecken. Röd näsa och soleksem är ett annat.

Dagens vikt 78,7 kg. Inte jättebra men nedåt ialla fall. Det går ganska segt nu. På fredag ska det ätas. Kanske redan på torsdag. Tänkte kanske göra en liten mjukstart på torsdagkvällen.

I övrigt är påsken fullbokad. Fredag kväll, in på middag till grannen, tillsammans med lite annat trevligt folk. Lördag åker vi till Båstad och M´s föredetta styvmamma (det är komplicerat) sover över gör vi i ett av min systers hus, sedan på Påskdagen ska vi till systeryster och där träffar vi min familj. Annandagen är vi helt lediga. Faktiskt. I övrigt blir det lite mer utemiljö, trädgård, planering osv.

Jag skulle också vilja ha en ny tapet till vardagsrummet...... det är mycket jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela