Fluffy Molntuss

Sjunde dagen

Publicerad 2008-11-25 11:44:23 i Allmänt,

Tisdag 25 november 2008

För er som funderar på att börja med en liknande pulverdiet som Xtravaganza kan jag ge ett gott råd. Omedelbart när du sätter igång med dieten, börja då äta linfrö och/eller omega-3 för magens skull. Jag gjorde det inte direkt utan först när jag märkte att jag inte varit på toaletten på fyra dagar. Bättre sent än aldrig, men jag har aldrig i hela mitt liv varit så hård i magen, en inte särskilt trevlig upplevelse. Nog med skitsnack.
Jag drömde i natt att jag var iväg och hyrde en film; Huset vid sjön med Sandra Bullock. Vet inte varför, har aldrig sett filmen i fråga. Jag köpte även med mig en pizza och en påse godis. Väl hemma hinner jag äta tre tuggor av pizzan då jag drabbas av panik. "Nej, vad har jag gjort, jag får ju inte äta!" Snacka om att det undermedvetna talar till mig. Mannen kokade pasta igår och när det fastnade en liten pastafjäril i durkslaget var jag en sekund ifrån att stoppa den i mig. Men gjorde det inte. Det är ganska intressant så mycket rutin det finns i matbeteendet.
Idag mår jag annars bra (förutom det där med magen då). Var ute på förmiddagen och promenerade. Inget optimalt väglag just nu med ömsom snö ömsom is på både trottoar och väg. Men jag gjorde så gott jag kunde. Jag blir väldigt varm och andfådd nu av mina promenader.
Idag är det en vecka sedan jag åt sist. Känns väldigt konstigt, men jag är också väldigt nöjd med mig själv, att jag har klarat en första vecka och att jag verkligen gjort vad jag föresatt mig. Är annars ganska duktig på att ge upp om det blir för jobbigt. Fördelen med denna diet är att man har stöd från Xtravaganza, men även stöd från alla vänner och familj som man kan beklaga sig för. Tror att det är ganska bra att prata om att man ska gå ner i vikt för man får lite press på sig då. Min finkänsliga svägerska Linda sa till mig när jag beklagade mig att "Nu får du fan fixa det här. Du kan vara så här tjock." Hon har rätt, och med tanke på att hon själv gjort en viktresa har jag all respekt för hennes åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela