Fluffy Molntuss

Dags för Xtravaganza

Publicerad 2008-11-23 00:01:19 i Allmänt,

Tisdag 18 november 2008

Nu är det dag för en förändring


Har varit och skrivit in mig på Xtravaganza för nu har jag tagit ett beslut, nu är det dag att tappa mina förhatliga kilon. Jag läste igenom det jag skrev tidigare och inser att jag skrev det för ett och ett halvt år sedan och först nu har jag tagit tag i det på riktigt. Skandal. Men bättre sent än aldrig. Jag vägde i alla fall in mig på 90,5 kg och har en fettprocent på 42. Det är inte bra... Men nu blir det förändring. I morgon börjar första fasen då jag ska börja med deras soppor för att gå ner snabbt till en början så att jag hittar motivationen. Det ska bli mycket intressant att se hur det går. Men jag har bestämt mig. Det känns verkligen att det kommer att gå bra. Har jag dessutom lagt ner så mycket pengar på ett viktminskningsprogram med vår ansträngda ekonomi måste jag bara klara det.



Onsdag 19 november 2008

Första dagen


Dag ett på soppa har gått hur bra som helst. Chokladtoffe helt ok, jordgubb ok, kyckling - jag trodde verkligen att jag skulle kräkas. Så den tänker jag inte fortsätta med. Vad sjutton, i värsta fall får jag väl köra choklad hela tiden. Min plan är ju att jag ska hålla på med detta i fem veckor, tänkte sluta söndag innan jul så att jag kan vara social till jul. Martin ringde och berättade att vi blivit bjudna till hans kollega på lördag, han fick komma med en vit lögn och säga att vi inte kunde. Känns helt omöjligt just nu att gå bort på middag och inte äta något, i synnerhet till människor man inte träffat så mycket innan. Hur mår jag idag.... Bra, känner mig ganska pigg. Har dock spänninghuvudvärk som inte har något med dieten att göra.



Torsdag 20 november 2008

Dag två


Det var lite jobbigt att få iväg lillebror till dagis idag. Har inte samma ork. Men det ska ju bli bättre när jag väl kommer in i den berömda Ketonfasen. När det nu månne bli. På kvällen var det Xtravaganzamöte tillsammans med vår ledare och ett gäng andra tjockisar. Fast de som var där var ju inte jättetjocka precis. Några undrade jag verkligen vad de gjorde där.. Ganska meningslöst möte, men det kan nog vara bra att träffas och prata. På kvällen sen när jag kom hem, stod i köket, kände doften av en värmd lasagne och förberedde en shake, kändes det som om jag ville gråta lite. Jag drog i mig shaken och sen var det lite bättre.



Fredag 21 november 2008

Tredje dagen


Fredag, tredje dagen, nu borde väl ändå ketos inträda snart. Idag var det tufft. Hade spänningshuvudvärk igen. Konstig värk i mitt onda knä och i höfterna ner mot lårmusklerna. Tänke att det kanske kan vara gifter och annat som går ut ur kroppen. Men det som är konstigt var att jag var mer sugen på korvstroganofen Martin lagade till barnen och sig själv än den stora godispåsen som barnen gick och handlade. Kände mig faktiskt tämligen ointresserad. Gick och la mig med två värktabletter för nacken och blev insmord med tigerbalsam. ZZZZZZZ



Lördag 22 november 2008

Fjärde dagen


Det är något helt fantastiskt vad jag kan kissa på en dag. Försöker dricka de rekommenderade tre till fem literna om dagen. Jag kan säga att jag är nöjd om jag klarar två och en halv. Har ont i musklerna idag också men inte i närheten av gårdagen. Däremot så har jag blivit svag, bäddade sängen med ansträngning på morgonen. Förstår inte hur sjutton jag ska kunna träna också. Men det är klart om jag bara ligger still.. kommer ju mina muskler förtvina. Kände mig väldigt hungrig på morgonen och börjar undra när hungern ska dämpas. Hungern liknar den hysteriska känslan man har när man är på väg hem, inte har bestämt vad det blir till middag och trycker i sig en choklad på vägen... Lite jobbigt att ha det dygnet runt. Huvudet känns klart men kroppen är trööööt. Det är intressant, när jag känner mig helt utmattad och superhungrig så hjälper det faktiskt att ta en shake. Men de är inte goda, jag skakar dem och stjälper dem ner i min strupe på kortast möjliga tid. Det är tråkigt med matfri lördag. Man inser verkligen vilken social bit maten är. Som tur är har jag friplanerat mig fram till jul. Kommer att ha en pysseleftermiddag med onsdagsflickorna på andra advent, det blir bara fika då, så det bör inte vara något problem. Har redan bokat Linda till att göra lussebullarna. Sedan är det då Arvids kalas som kommer att bli en lunch. Känns lättare så. Ibland tvivlar jag på om jag verkligen kommer att fullfölja alla dessa veckor för det är verkligen tufft, föruom konstiga symtom i kroppen och en ständig hunger, är jag torr i munnen och skulle inte själv vilja känna min egen andedräkt. Men jag har bestämt mig för att ta en dag i taget. Inte tänka veckor utan dagar. I morgon är det faktiskt bara fyra veckor kvar och det känns positivt. Jag vägde mig idag, minus tre kilon och fyra cm i midjan. DET motiverar faktiskt väldigt bra. Jag har en målbild till jul, att när jag kommer upp till Bettan på julafton kommer alla att häpna över hur mycket jag gått ner. Jag beräknar att ha gått ner 10 kg till dess. Vilket innebär att jag kommer att ha en mycket liten garderob. Hurra! Fast jag undrar fortfarande: Ketonfasen, var är du?

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2008-11-23 16:29:47

Hej!



Det är min fjärde dag idag och det känns bra att läsa din blogg! Jag mår ungefär likadant som du men har inte varit så trött faktiskt. Det går oväntat bra. Jag har c:a 20 kgs övervikt och min plan är att först köra helfart i 4 veckor, sen trappa upp försiktigt inför julen och äta vettigt i två veckor, sen helfart igen från 1.1. Det känns inte realistiskt att köra helfart över helgerna. Det är vår tur att ordna nyårsaftonsfesten och det går bara inte att jag äter soppa...Hittills har jag hittat 3 riktigt goda smaker; choklad, sparrissoppa och grönsakssoppa. Kycklingsoppan var helt ok, även svampsoppan och capuccino. Chokladtoffe var för söt tycker jag och vanilj var äcklig, som att dricka vaniljsås!

Jag köpte fina soppskålar både till jobbet och hem och äter lunch och middag med sked vid bordet.



Alltså, det går bättre än jag vågat tro men det är TRÅKIGT! Man inser hur viktig mat och dryck är som guldkant i tillvaron och det är väl det som man behöver arbeta bort antar jag. Liksom du är jag inte alls sugen på godis men väl på en korvbit eller lite ost...

Nå nu är helgen snart förbi och vardagen är ändå ganska full av anda aktiviteter.



Att din andedräkt luktar illa betyder visst att förbränningen kommit igång så var glad över det-:) Jag är också väldigt torr i munnen men vet inte om det hänt nåt än. Imorron räknar ja med att det ska vara bättre!

Lycka till!

Britt

Postat av: Fluffy Molntuss

Publicerad 2008-11-23 19:23:05

Britt!



Tack för din kommentar. Så härligt att det känns bra för dig, nu på femte dagen känns det faktiskt som om det ordnar upp sig även här. Men som sagt det är ju rätt tråkigt. Har också tänkt sluta till jul. Har inte bestämt mig för om jag ska gå på helfart igen eller köra halvfart.



Kram Fluffy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela