Fluffy Molntuss

Dag fem

Publicerad 2008-11-23 19:41:24 i Allmänt,

Söndag 23 november 2008


Jag tyckte att Bettan (syrran) skulle gå med i Xtravaganza, hon behöver ju faktiskt bli av med femton kilo. Hon var tveksam. Då slog vi vad. Om jag har gått om henne (neråt såklart) i vikt till jul ska hon också börja. Detta innebär att hon inte får gå ner något alls och jag måste tappa 11 kg. Det är fullt möjligt, men då måste jag verkligen uthärde dessa soppor. Fast om man tänker efter är det ju en väldigt kort tid i sitt liv, då borde man verkligen kunna satsa, eller hur. Fem ynkliga veckor då jag kommer att komma över mitt sockerberoende, tappa 10 kg, krympa min magsäck och börja längta efter sallad. Och vid närmare eftertanke så är det idag bara fyra veckor kvar! Jag ska klara av det! Idag var det tufft att stiga upp för jag är så fruktansvärt hungrig och dränerad på energi på morgonen. Jag kanske ska be min käre make att servera en shake på sängen. Undrar om han går med på det.... Jag har upptäckt att det finns två kristillfällen på dagen. Morgonen och kvällen. Om man är medveten om problemen och gör sitt bästa för att göra det så smidigt som möjligt borde ju sannolikheten att lyckas öka. Så därför måste jag övertala Martin att ge mig frukost på sängen! Annars tycker jag att jag mått bra idag. Hungrig som vanligt men ändå ok. Har till och med kört styrkeövningar för ryggen medan mannen gjuter en trappa. Nej idag har varit en riktigt bra dag även om det går upp och ner.

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2008-11-24 17:27:16

Hej igen!



Du ligger en dag före mej så det är väldigt intressant att läsa din blogg! Hoppas allt är på topp för dej idag på dag 6! Det går riktigt bra för mej men jag känner inte nåt som tyder på att fettförbränningen kommit igång. Nog har den väl det. Man MÅSTE ju gå ner med den här dieten! Det är svårt att låta bli att väga sej fast man inte borde. Varannan vecka sa konsulenten.

Kvällen är kristid för mej också. Det gäller att hålla sej sysselsatt och gå tidigt isäng.



Vi kämpar på! Ha det så bra!

Britt



(inte mycket aktivitet på Xtravaganzabloggen...)

Postat av: Fluffy Molntuss

Publicerad 2008-11-24 17:59:26

Hej Britt!



Tack igen för din kommentar. Du kan väl rapportera dina framgångar längre fram!!



Ha det gott och kämpa på!

Postat av: Systerdotter

Publicerad 2008-11-24 21:48:13

Hejja moster!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela