Fluffy Molntuss

Dag åtta - ett gnälligt inlägg

Publicerad 2008-11-26 17:45:48 i Allmänt,

Onsdag 26 november 2008

Jag mår inte bra. Jag är inte förkyld eller har några andra konstiga symtom. Jag mår bara inte bra. Förmodligen är det bara en svacka som jag måste ta mig ur. Det började på kvällen igår, kände mig helrisig. Morgonen idag gick hur bra som helst. Gick en rask promenad på 20 minuter medan jag pratade med min mamma i mobilen. Sedan hem och jobba. Med tanke på gårdagens svacka tänkte jag idag att jag skulle jämna ut blodsockret under dagen och därför fördela frukost och lunch på fyra mål. Så behöver jag inte bli så hysteriskt hungrig innan kvällsmålet. Sagt och gjort. Frukosten var faktiskt bra att dela på, en halv påse direkt när jag steg upp och en halv vid elvatiden. Men sen på eftermiddagen kom den här jobbiga tröttheten som jag gärna skyller på min diet. Jag känner mig helt slut. Både i skalle och kropp. Att jag är trött i ryggen kan bero på att jag börjat träna den och att jag inte är van. Och då borde det såklart bli bättre i morgon, eller hur. Det är nog väldigt viktigt att ta en dag i taget, hade jag inte gjort det hade jag nog gett upp direkt. När jag mår såhär kan jag inte inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle vara att gå på denna diet i 10-15 veckor som jag sett många göra. Helt fantastiskt.

Veckovägning: minus 4,1 kg.

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2008-11-27 17:05:52

Hej!



Hoppas du mår bättre idag! Grattis till viktnedgången också. Själv har jag gått ner 3,8 kg på en vecka, helt ok. Det känns på kläderna, litegrann.

Jag har också en sämre dag idag men jag blev ledsen för en sak igår och har sovit dåligt så det kan inverka. Trött och hungrig, annars har jag inte varit särskilt hungrig den här veckan. Men tråååkigt känns det idag. Inte fattar jag heller hur man orkar hålla på i många veckor. 4 veckor känns som för mycket det redan. Idag. Hoppas det är bättre imorron. Nu kommer helgen snart emot också och då är det lite svårare. Jag ska för första gången sen jag började laga mat, få se hur det känns. Att laga mat utan att kunna smaka av saltet osv.

Jag tar Omega 3 och min mage sköter sej helt ok faktiskt. Jag drömde också en natt att jag åt och blev förskräckt över det. Igaå hade jag födelsedag och hade vänner över på tårta men det frestade faktiskt inte alls. Jag vet inte om jag är sugen på nåt särskilt direkt, bara lite allmänt småsugen.



Vi kämpar vidare, en dag i taget!

/Britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela