Fluffy Molntuss

Upptrappningsvecka

Publicerad 2008-12-17 23:30:00 i Allmänt,

Onsdag 17 december 2008

Efter en veckas ätande är min mage mätt och nöjd. Det är härligt att kunna äta mycket mindre men ändå känna sig lagom mätt. En sak som jag tycker är intressant är det faktumet att nu när jag börjat äta har sötsuget kommit tillbaka. Så länge jag inte äter, är jag heller inte sugen på sött. Så nu gäller det att tygla känslorna och tänka positivt. Fast å andra sidan klarar jag inte av att äta så väldigt mycket, om jag nu skulle falla i fällan. Har bestämt mig för att se till att behålla min viknedgång tills efter nyåret och sedan köra tre soppveckor igen. Under denna första vecka med mat så har jag gått ner 1 hg. Och det är jag faktiskt väldigt nöjd med eftersom det till och med är normalt att gå upp två kilo pga alla vätskor som ska in i kroppen igen samt att det klart ligger mer mat i tarmar osv... Det är verkligen en prövning nu när vi närmar oss jul och allt gott som kan serveras då. Men jag tror mycket på det att unna sig allt men med måtta. Det har ju varit måtta som varit mitt problem tidigare, det och min fabläss för kolhydrater.

Detta är annars en väldigt jobbig vecka. Jag önskar att det fanns en vecka till innan det blir jullov. Jag har lyckat pricka in massor med jobb, med avslut på mina studier, öroninflammation på lillkillen och bihålsinflamation på mig själv. Härligt värre. Som tur är finns det kvällar man kan sitta och jobba på. Sen blir det fullt ös med lediga barn, familj, jul och festligheter. Vore skönt att inte ha alltför mycket hängande över sig då.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela