Fluffy Molntuss

Dag 18

Publicerad 2008-12-06 18:11:30 i Allmänt,

Lördag den 6 december 2008

Jag vägde mig idag. Jag vet att man inte ska göra det så ofta men......det håller liksom min motivation uppe. Nåväl, nu står minuset på 6,6 kg och det är jag nöjd med. Snart är jag över min psykologiska gräns på sju. Fast om jag räknar med de ett och ett halvt kilo som jag gick ned på egen hand innan Xtravaganza så är jag ju faktist över sju. Och det känns ju bra.

Idag är jag lite smågnällig. Trött och hängig, blir väldigt hungrig några timmar efter soppan och vill helst äta något riktigt gott..... Jag misstänker att det inte är dietens fel (som jag gärna skyller på) utan att jag helt enkelt håller på att bli lite förkyld. Jag brukar vara så när det håller på att slå ut. Känns inte kul alls. Men, men, med snoriga barn finns inget annat att vänta. Ge upp tänker jag inte göra. Nu har jag faktiskt bara en vecka och tre dagar kvar på soppa för att sedan gå över till halvfart. Det ska bli alldeles underbart att få lov att tugga....

Annars har veckan mest varit uppfyllt med jobb, skola, julklappsinköp och julpynt. Har konstaterat att det är helt omöjligt att hitta vitt eller pastellfärgat silkespapper. Vi ska ha pysseleftermiddag hos oss i morgon med mina vänninor samt familjer. Jag vill göra vita smällkarameller. Men icke.

Nu ska jag snart in till min kära granne och ha lite filmkväll. Männen är på "herr"middag och vi ska se på "Sex and the City". Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela