Fluffy Molntuss

Ett märkligt frier

Publicerad 2012-06-21 15:08:23 i Allmänt,

Jag ser asken där den ligger på bordet. Det är en ask från en guldsmed. Jag öppnar den förväntansfullt och inuti den ligger den vackraste diamantring man kan tänka sig. Inte en traditionell diamantslipning, utan mer av en rektangulär form. Jag låter den ligga där den ligger och låtsas att jag inte sett den.

Mannen i mitt liv (jodå, det är Martin) kommer in i rummet och ser lite nervös ut. Plötsligt går han ner på knä och friar till mig. Allting är så vackert. Han tar fram en ask som jag förstår innehåller ringen och överräcker den till mig. Jag är lycklig och jag öppnar asken. Jag inser att det måste skett en förväxling. Där den perfekta diamanten skulle sitta finns en rektangulär plastbit och ett barbiehuvud med page. Besvikelsen är total.

Jag behöver verkligen hjälp av en drömtydare. Och för den delen så är jag redan gift. Sådetså!

Kommentarer

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2012-06-21 20:27:23

Ha ha, snacka om besvikelse. skulle tro att det handlar om att känna sig lurad. Inte nödvändigtvis av din man, men av livet kanske. Du har ju drabbats av något som inte ingick i planerna precis. Men du har fixat det så här långt och kommer att göra det också i framtiden. Kram.

Svar: <3
Fluffy Molntuss

Postat av: Annika

Publicerad 2012-06-23 21:35:10

Diamonds are a girls best friend...?!
Puss

Svar: Eller hur!
Fluffy Molntuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela