Fluffy Molntuss

Hormoner, kardiologen och en mysig lunch

Publicerad 2012-02-08 15:09:26 i Allmänt,

Okej. Nu börjar den nog kicka in. Den däringa Zoladexsprutan. Hade en vallning i natt. Inte speciellt allvarligt men tillräckligt för att notera den. Lite nöjd sådär i sömndimman. Vad värre är, att jag fått ont i kroppens alla leder. Knäckliknäck känns det liksom. Ömma leder och pirr i fingrarna. Jag hoppas verkligen att det är övergående besvär (fast det är nog bara att vänja sig). Förra gången jag använde Zoladex var jag ju redan så risig att det inte var någon större skillnad för mig. Men nu. Nu mår (mådde) jag ju bra. Ja, ja. Det är bara i tre år till (!!!!).

Jag var på kariologen igår, på återbesök ett år efter min hjärtsvikt. Jag har ju fått gjort ett hjärtultraljud för några veckor sedan. Resultatet på den visar att hjärtat återhämtat sig väl. Blåsljudet finns kvar, men det har jag nog alltid haft. Hjärtat var normalstort igen och EF (ejektionsfraktionen) låg på 55% vilket räknas som normalt. Jag frågade lite om jag kunde börja trappa ner på betablockerare. Fick rådet att fortsätta med dem till sommaren och sedan trappa ner. Om ett år igen ska jag göra ett nytt ultraljud och om allt är bra kan jag betrakta mig som helt återställd. Jag ska dock fortsätta med ACE-hämmaren, men det gör inget, den stör mig inte..... Jag kommer också att bli återremiterad till min Vårdcentralen och gå hos min husläkare där.

Och idag han jag med en mysig lunch på favoritstället Märtas i Höllviken tillsammans med Annelie. När vi satt där kom först före detta kollegan Anneli in. Efter en stund kom moster Maj-Lis (svägerskans moster) som bjöd på sitt sällskap en stund. Och slutligen dök Cissi och Veronica upp. Märkligt. Detta ställe har ju varit Elisabeths och mitt stamställe i två år. Mycket sällan har jag träffat någon jag känner där. Och i dag, inte mindre än fyra personer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela