Fluffy Molntuss

Söndag kväll

Publicerad 2011-03-27 23:43:08 i Bröstcancer,

Är lite sommartidsjetlaged. Var lite knasigt att få ungarna i säng. De såg ut som levande frågetecken när vi sa till dem att det var läggdags.

Men det är härligt med sommartid, med ljusa kvällar.

Martin och jag tog en liten promenad idag och åt sedan lunch på det lokala fiket. Tyvärr har det sjangserat väldigt och maten var sämre än någonsin. Det är så synd eftersom vi inte har så många ställen att gå till här i vår lilla by. Vi önskar oss en restaurang med vällagad mat, inte överprisat, där barn är välkomna. Finns många lediga lokaler, behövs bara en entusiastisk entreprenör.

Lilla svägerskan och jag stack in till Malmö för att gå på Malmö Opera, där Skånes Dansteater gav "Leap Second". Martins ingifta faster hade anordnat ett fantastiskt arrangemang för 57 vänner med lunch och föreställning. Det är vackert med modern dans, men inte alltid begripligt. Då var det bra att ha lilla svägerskan med som hade lite inside information och viskade då och då: - Det är ett litet träd. Eller: - Det är stjärnor.

Okej. Nu är det dags (äntligen) för kardiologbesök, på tisdag. Få se då vad som sägs. Och i morgon är det Zoladex-spruta. Det har varit mycket besök på sjukhus, sjukgymnast osv fram till nu. Men förhoppningsvis ska det bli mindre av den varan nu. Men jag kämpar fortfarande med min ischas, pirrningar och känselbortfall. Var både hos sjukgymnast och kiropraktor i fredags. Kände mig en aning mörbultad efteråt. Men förhoppningsvis ska jag bli hjälp av det. Fick också tipset av min kiropraktor att kolla upp mina nivåer på B12, Magnesium och Zink. Brist på dessa mineraler kan ge mycket av de symptom som jag har. Ska ta det med min läkare och se vad hon säger.

Men nu är det verkligen godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela