Fluffy Molntuss

Kallelse

Publicerad 2011-01-20 16:58:53 i Bröstcancer,

Så låg den då där i posten och väntade på mig. Kallelsen. Jag ska göra en magnetröntgen på min ryggrad. Detta pga av att jag har mycket besvär från ryggslutet vilket trycker på min ischiasnerv som ger symtom ner i vänstra delen av rumpa och ben.

I måndags var jag inne hos min doktor på mitt fyra-månaders-återbesök. Tog upp frågan om min rygg. Jag misstänker ju själv diskbråck. Hon tyckte att jag skulle gå till en sjukgymnast, men ville först göra en magnetröntgen för att se att det verkligen var diskbråck. Eller något annat. Jag vill inte ens tänka på det där annat.

Jag har haft mer eller mindre problem med min rygg sedan i juni. Nu på senare tid har det blivit lite sämre. Det efter att jag knäckte till ryggen strax innan jul. Jag gjorde en dålig rörelse, framåtböjd och lyft på samma gång.

Naturligtvis är jag rädd för att det är något styggare som invaderat min rygg. Men helt logiskt borde det inte vara det. Men man vet ju aldrig. I januari förra året konstaterades det att mitt skellett var helt friskt, jag gick sedan igång med cellgifter. I juni började jag få ont i ischiasnerven. Helt logiskt borde inget styggt ha hunnit börja växa då, under pågående cellgifter. Så jag får ju hoppas att det bara är en dålig rygg. Och att jag med sjukgymnastik kan få rätt på det.

Magnetröntgen blir av den 25 januari, dvs på tisdag. Och sedan kommer väntan igen. Jag som helst vil strutsa mitt problem. Stoppa huvudet i sanden alltså.

Annars såg alla prover alldeles utmärkta ut. Doktorn klämde på bröst och körtlar också och hade inte några anmärkningar där heller. Mitt blodtryck var dock högt så jag beordrades att uppsöka vårdcentralen för att ta ett nytt tryck under lite lugnare omständigheter. - Det är inte bra att ha högt blodtryck och var överviktig, sa doktorn. Hm. Det där sista hörde jag nog inte.....

Jag fick även min Herceptinbehandling i måndags. Nr 13 av 17, bara fyra kvar. Tack och lov. Mår inte speciellt bra efter behandlingarna. Ont i hela kroppen och magen. En riktig plåga. Men, men. Allting har en ände. Utom korven. Som har två.......

Stackars Åse fick sin dos av gnäll från mig i går kväll då vi var ute och promenerade.

Kommentarer

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2011-01-20 20:47:39

Jag förstår så gott att du oroar dig.

Så skönt att du får undersökningen redan tisdag !!! Så blir det äntligen slut på dina bekymmer ( för denna gång...).

Det är lätt för andra att säga till dig att det ät diskbråck- men inte lätt att våga tro det själv.

Själv har jag ont i övre delen av hö lårben- sen många månader- senast i dag spökade tankarna kring cancer- men jag klarar faktisk övertyga mig varje gång om att det är en vanlig inflammation.

Lycka till Viktoria !

Klem



Postat av: Karin

Publicerad 2011-01-20 21:16:15

♥ ♥ ♥

Postat av: annika

Publicerad 2011-01-20 21:46:47

Käraste!

Finns med dig på tisdag! Sket-röntgen ;)) Aldrig ska vi få lugn och ro.

Men å andra sidan, gött att få det gjort.

Kram

Annika

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-01-20 22:54:31

Förstår precis!! Dock är det ju skönt att det blir av så snabbt - då kan du snabbare få hjälp med ditt DISKBRÅCK!!! ;-)



Jag var ute på nätet idag och letade efter det nya mirakel-medlet. T-DM1 heter det och det pågår massor med studier i USA och runt om i världen. Dock ko jag in på en sida för bröstcancerdrabbade, som typ cancertjejer, och det var ju ingen rolig läsning. Eftersom alla som blir erbjudna att gå med i studien befinner sig i stadie IV, så blev det lite jobbigt.

De liksom "loggar in sig" med sin historia och det var ju endel som hade betydligt mindre spridning till lymfkörtlar som fått spridd sjukdom sen...

Fan, ibland blir jag lite irriterad på mig själv! Å andra sidan var det ju positiv läsning också - många med mycket spridning och svårt läge upplevde att tumörerna stod stilla eller tom krympte.



Nu ska jag snart sova... Jobbar du imorgon? Vi kanske kan höras på fm - och om du inte jobbar kan du ju kanske komma hem till mig på en kopp kaffe?



Kram på dig, min vän!

Elisabeth

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-01-21 10:57:27

Vänta är jobbig, men röntgen nödvändig, så du kan lägga det bakom dig. Håller tummarna!



Kram



/Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela