Fluffy Molntuss

Reflektion

Publicerad 2010-09-20 19:30:49 i Bröstcancer,

Det intressanta med att blogga om sitt liv är man får tillfälle att reflektera över olika händelser.

Min reflektion just nu är: Oj, vad mitt liv känns segt och oglamouröst.

Jag mår bra psykiskt och även fysiskt (ja, alltså på en 80-årings nivå) men har en stresströskel som är så låg, så låg. Jag går hem innan tolv på en 40-årsfest (i lördags) och är seg en hel söndag därför att jag varit väldigt aktiv på lördagen.

Jag har taskig frilla och är fet. Frillan kan jag inte göra så mycket åt men övervikten...... När jag nämnde för min läkare att jag gått upp så mycket, sa hon: "Oj. Det var inte bra." Det är ju inte så bra att gå upp i vikt i min situation, men vad sjutton gör man när man äter ett läkemedel som gör att man bara fläskar på sig. Suck. Nu har jag i alla fall slutat gå upp, så nu är det ner som gäller. 10 kg innan Thailand har jag ju sagt. Så nu gäller det att ligga i. (Och hur i hela världen ska jag hinna det.)

Det är så intressant det här med ytlighet. Man kan ju tycka att det är oviktigt i min situation. Men det är inte så, det är det som får en att trivas med sig själv. Jag läser då och då en blogg om en tjej med allvarligt spridd bröstcancer, hon lever fortfarande mot alla odds. Hon ska nu få en behandling med bland annat cellgift. Hennes kommentar till detta var: "Jag ska få en sort som man inte tappar håret av." Det var alltså en lättnad för henne, mitt i all annan skit. Men det är väl så att man måste ha annat att tänka på än det som faktiskt är allvarligt.

När jag träffar nya bekantskaper nu vill skulle jag vilja lägga in en liten parentes i själva hälsningfrasen: "Hej, ja, jag är ju inte så här fet egentligen och frisyren ska ni bortse ifrån, den är liksom ofrivillig." Men det gör man ju inte.....

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-09-20 20:26:20

Du är bara för rolig! Hahaha, jag kan nästan se dig för mig hälsandes på nån ny bekantskap!;-)

Vet precis vad du menar - så nu gav du mig skjutsen att ge mig ut en runda. Är så himla seeeg för tilfället.

Vi ses imorgon, kära du! Då får vi kolla med Annika om vi kan hinna åka en sväng i oktober.



Kram på dig!

Elisabeth

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-09-20 22:07:06

Djupt...men sant och ärligt rakt av! Puss

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-09-21 08:37:27

Det är så sant, så sant..känner/ upplever exakt likadant. En bra beskrivning. ;-)

Kram Annika

Postat av: Fighter

Publicerad 2010-09-21 11:57:05

Åhhh, vad jag känner igen mycket.

Mina cytostatikabehandlingar sitter fortfarande kvar i kroppen efter över ett år. Ont i leder också.

Å fettat till mig har jag också rejält. 25 extra kilon, men fick de flesta i present då jag började äta antidepp.



Måste fråga:

Sökte du bidrag för att få komma till Lydiagården?

Jag håller på att söka från olika fonder för att få komma i väg nånstans. Ingen hjälp från vårt landsting.



Ang. håret. Så viktigt det är! Mitt är så vackert nu. Stolt!

Å naglarna är nästan helt okej nu.

Du får köpa sånt där plåster och sätta på tånaglarna så dom inte "fastnar" och gör ont.



En stor varm styrkekram till dig!!

Postat av: jag igen...

Publicerad 2010-09-21 13:36:08

När åker ni till Thailand?

Var dit i vintras och det gjorde så gott för kropp och själ.



KRAM!/Fighter. Igen:-)

Postat av: Annika

Publicerad 2010-09-22 15:52:19

Kan vi inte sätta lappar i pannan? jag kände efter valet att jag var tvungen till att sluta använda mina grova, svarta kängor tillsammans med min frisyr och leggings. vill inte att folk skulle tro att jag representerar ngt främlingsfientligt parti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då funderade jag på om jag skulle skriva "nej, jag är inte nynazist, jag har cancer!" i pannan.

Du min vän är världens finaste! På insidan och utsidan!

Kram

Annika

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-09-23 22:24:04

Haha- jag måsse skratta av ditt inlägg ! Hur du gärna skulle bemöta nya människor !! För rolig !

Jag har med gått uppp mycket i vikt- o lätt att ta dom av blir det inte nu som våra kroppar är som 80-åringens.... Jag har blivit lite bättre till att acceptera vikten - när det gäller utseendet, men för kvinnor m bröstcancer är det ju bättre med normalvikt mtp återfall- men även den vetenskapen har kunnat stimulera meg till att gå ner i vikt. Jag njuter ju sån av mat !! Lycka till med dina 10 kilo ! Klem Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela