Fluffy Molntuss

Måndag

Publicerad 2010-10-11 14:13:34 i Allmänt,

Har sitter jag, med min laptop i knäet (som vanligt), Emblaplåster på magfettet och väntar på att åka in till sjukan för min Zoladexspruta.

Har haft en trött, småkrasslig och oinspirerad vecka. Hoppas denna vecka blir bättre. Ska jobba tre dagar och till helgen händer mycket skoj. På onsdag är det studiedag och då ska Nils och jag fixa tillsammans. Jag hoppas i alla fall det. Att han har lite tid med mig. Vissa dagar ser jag honom knappt.

Ägnade gårdagkvällen åt att styra upp på lillebrors rum. Rum är i detta fall i pluralis. Han har både sitt sovrum och sitt lekrum. Ändå lyckas han bygga stora legokonstellationer i köket, StarWars attacker i vardagsrummet och tornbyggen av Kapplastavar i Nils rum. Att två barn kan vara så olika. Tittar man in i Storebrors rum är allt tiptop (är det inte det, beror det på en viss liten individ). Han till och med bäddar a la sängbutik. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag som själv är ordningsfreak fått ett sådant barn. Men sen kommer vi till lillebror då. Som jag nämde, jag ägnade gårdagskvällen åt att styra upp på hans rum........

De är kanske olika de två. Men älskar dem gör jag oavsett, de är mina och det finns så mycket gott i dem.

Nåväl, efter att fixat på lillebrors rum kom jag in i någon sorts rensningsfas och fortsatte av bara farten. När det väl var läggdags för mig insåg jag att jag var speedad och det tog mycket riktigt några timmar att somna. Så irriterande.

En anledning till insomningsproblemet kan vara att jag var hungrig. Inte bra att försöka somna på hungrig mage. Men jag försöker ju som sagt tappa lite övervikt och kör en strikt diet. Nu ligger jag på minus 4,5 kg. Det där halva kilot är viktigt att ta med...... (bara 20 kvar, jippie...)

Vi (jag och barnen, pappan var på herrmiddag) var på bio i lördags och såg Toy Story 3 i 3D. Väldigt bra och gripande på slutet. Filmen handlar om samma leksaker som tidigare men som nu, sedan ägaren blivit vuxen, rensats ut och blivit bortskänkta. Med dramatiska följder då såklart. Hörde en mamma på väg ut som sa: "Och jag som tänkte jag skulle rensa ut lite leksaker hemma...".

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-10-11 14:48:01

Känner igen det där med leksakerna. Ibland är det svårt att rensa i röran.

Bra jobbet med din viktminskning, skulle själv behöva göra något, har du några tips?

Har du fått svar på röntgen ännu, jäkligt jobbigt att få vänta så länge. Jag tycker du är otrolig, trots kämpiga dagar orkar du kämpa på och se ljusglimtar i mycket. Tack för att jag får läsa din blogg.

kram

Postat av: Annika

Publicerad 2010-10-11 17:28:35

=)) Skäll på dem för denna sega, långa väntan på röntgensvar. Om du inte gör det så kommer jag "him" och gör det åt dig!!

Nu ses vi snart. Kan nästan inte bärga mig!! Ska bli så kul! Vi behöver skratta, skratta, skratta och prata.

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela