Fluffy Molntuss

Lite ångest och port-a-cathproblem

Publicerad 2010-10-02 10:21:29 i Bröstcancer,

Hade ledigt i går och passade på att röntga min port-a-cath.

Anledningen till att jag skulle röntga den är att det upptäckts att det inte fanns något backflöde i den. Då misstänks det att det sitter en fibrinstrumpa vid kateterns ände. Men, det kan ju vara något annat fel och det måste man ta reda på.

Irriterande typer där på röntgen. Kommer in ganska fort, då tittar röntgensköterskan (eller vad han nu var) på mig och säger: "Har du ingen nål i port-a-caten?" Eh, nä. Jag brukar inge gå omkring med det liksom. Så jag fick gå upp på onkologen och be dem sätta i en nål. De kunde kanske upplyst mig om detta innan så jag sluppit springa fram och tillbaks som ett skållat troll. Nåväl, på onkologen, eller rättare sagt cytostatikamottagningen är de alltid så hjälpsamma att de fixade det omedelbart. Sedan ner på röngen igen. Fick kontrast insprutat och under tiden tog de röntgenbilder. Allt såg bra ut. Alltså, högst sannolikt fibrin. Det innebär att jag kan få en "propplösare" för det efter min Herceptininfusion på måndag.

När jag var uppe på onkologen pratade jag med min sköterska och nämnde det faktum att jag ännu inte fått besked på min thorax CT. Det är två veckor sedan och det tyckte hon var konstigt. Fast min doktor har tydligen inte varit inne så mycket. När jag sa till henne att jag var orolig sa hon: "Men, det behöver du inte vara." Hm. Säger hon så för att hon tror eller vet. Jag kan bara spekulera. Hon skulle i alla fall se vad hon kunde göra. Jag ska som sagt upp till dem på måndag igen. Men tydligen är min doktor inte inne nästa vecka heller. Så, vi får se. Ångest är det i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-10-02 20:22:19

Åh, denna ständiga ångest. Vilket mög det är!!!!!!!!!

Väntan är det absolut värsta. Stå på dig och ring, ring, ring. Tycker att du ska få ett besked så fort som möjligt. Något annat är omänskligt.

Många lördagskramar,

Annika

Postat av: Fighter

Publicerad 2010-10-03 10:27:45

Suckar djupt. Känner igen.

Det är sorgligt...man ska liksom vara frisk för att vara sjuk.



Varma kramar till dig.

Postat av: karin

Publicerad 2010-10-03 23:05:42

Stora Bamsekramar till dig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela