Fluffy Molntuss

Återhämtningshamburgare

Publicerad 2010-03-09 18:44:05 i Bröstcancer,

Ligger i sängen och tar igen mig efter att ha tryckt i mig en hamburgare, lite pommes och cola. Det är något speciellt med den menyn. Vet inte om det är kombinationen av kött, bröd, grönsaker, salt och söt och fett som på något vis är läkande. Men bättre mår man alltid efter. Den där hamburgaren signalerar också att nu blir det bara bättre, hurra, jag kan äta igen.

Annars ligger jag mest och funderar på vad jag ska göra sen. Ja, i juni och framåt. Det känns skönt att fokusera på något härligt, fräscht även om den mest direkta framtiden är inplanerad.

I juni ska jag se till att min älskling (Martin såklart) och jag ska komma iväg på en liten weekend ihop. Jag siktar på Spa. Kan vara välgörande för en sliten kropp.

I juli och augusti är det bara vackert väder och jag som lufsar omkring i min trädgård med nya projekt.

I november åker vi till Thailand. (Om jag får bestämma.)

Det är sånt jag tänker på nu.....

Min sköterska på Onkologen ringde idag. Vi hade ju bokat in nästa behandling ett par dagar senare eftersom jag inte längre vill ha fredagar, så nu skulle det bli tisdag. Men se, det gick inte. Hon ringde idag och fick byta tillbaks dag igen. Detta pga att jag är med i en studie och de inte vill att man skjuter mer än 1 dag fram och tillbaks. Mindre rolig födelsedag får jag då..... Men jag ser det positivt. Det innebär att jag blir klar med allt fyra dagar tidigare än tänkt.... Och dessutom kommer jag att må kanon till påsk eftersom jag får en extra vilovecka då innan jag går på nästa sort.

Men som sagt, min födelsedag firar jag nog en annan dag......

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-09 18:57:13

Inte aktuellt att ni tar söndagmiddagen i mars då... Det var ju synd att du inte kunde byta dag men som du säger, då blir du å andra sidan klar tidigare.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-09 20:17:15

Bra Toia!! Positiva tankar är läkande. Fortsätt så. Go Girl!!

Postat av: TinaFlgoin

Publicerad 2010-03-11 14:12:51

Heja, heja!!

Du kommer att fixa dett - det vet vi ju redan ;-)

Även om vägen dit är fruktansvärt tuff!!

Hör av dig om du saknar något i sjukbädden så svänger vi förbi :-)



kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela