Fluffy Molntuss

Rakad.....

Publicerad 2010-02-25 12:23:26 i Bröstcancer,

I går kväll åkte det av. Det berömda håret. Och jag mår inte alls dåligt av att bli av med det. Ja, nu sparade jag några millimeter, som även det kommer att åka. Märkte det i duschen idag, att när jag strök med handen över huvudet så var den full med små korta hår. Nu är det också bekräftat för omgivningen, att jag är en total fakad blondin. För det hår som finns kvar på huvudet är mörkt. Jag misstänker att det nya som växer ut kommer att vara ännu mörkare. Så då blir jag en äkta brunett. Inte helt fel. 

Jag ser inte så jävlig ut som jag trodde när jag tog bort håret. Kan helt klart tänka mig att snagg i höst. (Jag vill inte på något vis påskina att jag är snygg i det här håret, men man måste ju tänka positivt.) Martin sa att han tyckte jag såg smalare ut. Gillar honom.....

Jag bokade in mig snabbt igår hos min frisör. Hon tyckte att det var lite jobbigt, jag förstår henne. Hon brukar ju göra fint. Toppa och slinga och fixa. Inte ta bort. Men hon gjorde ett bra jobb, och efter denna pärs lovade jag henne att hon ska få skoja till det med mitt hår i höst och göra roliga saker.

Var nyss inne hos min doktor. Vet inte riktigt vad jag skulle göra där. Men hon är väldigt trevlig. Vi diskuterade biverkningar och att det sannolikt blir doshöjning även nästa gång. Ska ta blodprover i morgon. Jag kände mig så klen när jag skulle ge mig av att jag fick be Martin köra mig.

Kommentarer

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-02-26 23:03:27

Kram x10 hoppas vi ses på måndag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela