Fluffy Molntuss

Låga värden

Publicerad 2010-02-26 23:13:08 i Bröstcancer,

Klockan 20.00 ringer det en mycket trevlig läkare från akuten. Fick hjärtat i halsgropen. Vilken av mina föräldrar är det som hamnat där? Men tack och lov, det gällde mig, inte dem.

Jag hade så låga värden på de neutrofila att de ringer sådär en fredagkväll. De måste ju ha massor med annat att göra. Jag är imponerad. Nu låg värdet på 0,9 och efter att hört om min vän Elisabeths värden som både legat på 0,5 och 0,1 så blev jag inte så oroad ändå. Men nu fattar jag också varför jag blivit mer medtagen. Förra gången var jag lite piggare och då låg värdet på 1,3 vilket är helt ok. Han skulle i alla fall tala med onkologen och om de så önskar får jag vackert pallra mig in och ta prover i morgon.

Det viktiga är att inte få feber. Ringde naturligtvis min alldeles speciella lilla infektionsläkare för att höra vad hon säger om detta. Kontentan: Inga stora folksamlingar innan värdena gått upp. Om ni är förkylda, vinka på avstånd.... Jag ska ju ta nya prover på måndag och då ska de banne mig vara bra. För jag ska både jobba i nästa vecka och gå på tjejmiddag. Så det så!

Går värdena ner ytterligare kan man bli isolerad. Huhhhhh.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-27 09:34:52

stanna inne, bunkra upp med plockgodis och njut av melodifestival.Eller ta fram munskydd om du ska på ica. Klart du ska på tjejmiddag nästa vecka!! Heja heja!

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-02-27 09:48:32

Lilla Fluffy Molntuss! Vi håller tummarna för det är klart att du ska iväg på tjejträff och så får lille Buffy tampas med småkillarna en kväll.

Kram, kram från oss.

Postat av: TinaFlgoin

Publicerad 2010-03-01 10:28:27

Ja - du måste verkligen fixa värdena idag - så du får äta min delekata mat - frå från, nötter, kött, paprika, apelsin, kanel, skaldjur och naturligtvi laktos!!!! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela