Fluffy Molntuss

MUGA och sjukgymnastik

Publicerad 2010-02-01 19:43:05 i Bröstcancer,

Spännande dagar jag har.

Idag, på morgonen, genomgick jag en hjärtundersökning. En sk MUGA-scanning. Ett radioaktivt ämne injiceras, ämnet fästes på de röda blodkropparna, fyller sedan kammarna i hjärtat och sedan scannas hjärtat. Och slutresultatet blir en "film" på hjärtat. Anledningen till att jag gjort det är att jag ska vara med i en studie.

Sedan var det träff med Inger, den lilla sjukgymnasten. Jag har fått kärlsträngar i armhålan och armvecket. Inger förklarade att det är en inflamation som är väldigt vanlig vid läkningsprocessen. Problemet för mig är att jag i vissa lägen har svårt att räta ut armen och att jag blivit lite svullen. Så jag fick lite lymfmassage och sen hjäpte hon till med strechingen. Jag är såååå trött på detta strechande. Ja, just det, jag fick ju en lite trevlig armstrumpa som också ska hjälpa till att få ned svullnaden. Hoppas nu bara att det går ner och att det bara är ett problem vid ihopläkningen så att det inte blir ett riktigt lymfödem.

Efter allt detta trevliga var jag tillbaks på jobbet.

Och i kväll blir det "Sommaren med Göran", svensk komedi när den är som bäst......

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-01 22:41:28

Ja det är en underbar film! Har du tid över så titta på Stjärnorna på slottet på svtplay. Riktigt gott med lite Ranelid och Bergqvist...Kram

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-02-02 16:31:55

Hejsan Veronica!

Hoppas att inläggningen gick bra idag! Jag skriver lite mer på mail senare, men ville bara kolla med dig om det är ok att jag länkar till dig från min blogg?

Stor kram!

//Elisabeth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela