Fluffy Molntuss

Bra dagar

Publicerad 2010-02-16 21:14:49 i Allmänt,

Jominsan. Man kan må riktigt bra fast man går på cellgifter. Igår hamnade jag i någon sorts speed-städning. Städa, fixa, plocka, slänga också stryka. Just det, tvätta också. Känns så bra att få ordning och reda och att faktiskt orka. Somnade vid 12 och vaknade sedan 5 och hade svårt att somna om. Jag, som aldrig har sömnproblem. Inte ens nu när jag haft mycket oro och ångest har jag haft svårt att sova. Det är ju bara att gratulera visserligen, men varför nu, när jag inte är det minsta bekymrad. Märkligt. 

Var hos sjukgymnasten och tänjde och sträckte min stackars arm. Den har ju varit lite svullen pga av lymfkörtlarna (eller rättare sagt pga avsaknaden av lymfkörtlar), men det har blivit mycket bättre.

Var också och tog blodprov och pratade med min trevliga sköterska. Ska få ny illamåendemedicin till på fredag så jag har gott hopp om att må mycket bättre denna gång. Fredagens blodvärden var: Vita blodkroppar: 2,6 (inte bra, men ok). Blodvärde: 130 (jättebra). Blodplättarna låg på 123 vilket betyder lättblödande. Tur att ingen ska skära i mig för tillfället då.

Och idag har jag varit och jobbat. Gick hur bra som helst. Älskar ju mitt jobb och det ger energi att faktiskt göra något produktivt (även om jag visat mig vara en duktig liten hemmafru på sistone). Var även på lunch med mina studievägledarkollegor (de är inte kloka, så härligt).

Ikväll ska jag knoppa in tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela