Fluffy Molntuss

Hårväxt

Publicerad 2010-12-05 13:56:52 i Bröstcancer,

Var på glöggmingel hos Jennie i torsdags. Bara tjejer. Mycket trevlig stämning och en ambitiös värdinna. Vi provsmakade glögg i alla dess former och dessutom hade hon gjort massor med smaskigt julgodis.

Nåväl, under denna trevliga kväll kom vi in på att diskutera hårväxt. Och jag menar då på kroppen. Denna diskussion ska jag inte upprepa här. Men vi kan väl säga som så att den var väldigt intressant och självutlämnande. Men jag började fundera.

Sedan jag började med Zoladex sprutor och Femar tabletter har min hårväxt helt förändrats. På kroppen har den blivit tunn, tunn, från att tidigare haft en högst normal täthet som krävde åtgärder åtmindstone en gång i veckan. Nu handlar det om en gång i månaden. Mest för skojs skull.

Mitt hår uppe på knoppen är däremot tjockt och bra. Vet inte om det är tjockare än innan, men definitivt tillräckligt. Kort hår upplevs ju ofta som tjockare. När det har vuxit ut får vi se.

Jag undrar därför om det kan vara det faktum att jag är kastrerad (låter verkligen hemskt) och därför stoppat både östrogenproduktion och testestoronproduktionen. Mycket testestoron ger ju motsatt effekt. Mindre på huvudet och mer på kroppen. Är det någon som känner igen det?

Bör väl nämna att jag alls inte är missnöjd med denna minskade hårväxt. Men ändå undrande.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-12-05 15:25:35

Mitt hår har blivit tunnare och glesare överallt. Däremot har det tillkommit nya platser. Jag har ett tunt fjunlager på kinderna och har fått hår i näsan också. Kanske är det hormonbehandlingarna eller bara åldern. Vem vet?

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-12-05 18:39:37

Vad härlig- blev lite full av skratt här nu !

Jag fick ett reält dunlag under cortisonbeh - som tyvärr inte har försvunnit- som Åsa- sa- på kinderna- men oxå ner på halsen. Sist jag var hos frisören såg jag plötslig masse dun på mina axlar- då hade frisören i smyg tagit bort dunet med maskin.....Gud vad sexy jag kände mig !

Har oxå starka mistankar at det har blivit mindre på kroppen- håller inte så koll....Kan inga detaljer men tror du har rätt i att det har med hormonändringarna att göra.

Postat av: Viktoria

Publicerad 2010-12-06 09:48:39

Jamen, tjejer.... Jag veeeet! När jag var hos frisören sist så rakade hon mina kinder under polisongerna och nacken under hårfästet samtidigt som hon muttrade lite om - vad sjutton är det här..... :-) Så visst har man fått lite konstigt hår också. Men det är tack och lov fjun, ljusa fjun.

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-12-07 14:24:07

Har fått mörkare hår både på huvud och ben. Mängden är nog detsamma. Lite fjun på kinderna tror jag nog också att jag har. Det är konstigt hur det kan bli.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela