Fluffy Molntuss

Akupunktur

Publicerad 2010-08-26 10:37:09 i Bröstcancer,

Visst är det märkligt. När man ska få hjälp för ett problem börjar det lösa sig själv. Då börjar jag undra hur mycket psyket spelar in.

Idag var jag på mitt första akupunkturtillfälle. Akupunktur ska jag alltså få under ett antal tillfällen för att försöka komma tillrätta med mina värmevallningar. Värme är ju ganska praktiskt nu när det börjar bli höst. Jag behöver inte släppa sommarkläderna. Men problemet är att jag känner mig febrig när det slår till. Och febrig är lika med att känna sig sjuk. Tycker vi inte om. 

Detta ska alltså min sjukgymnast bota med akupunktur. Han satte tre små nålar i nedre delen av benets insida, och sedan skruvade han på dem. När det var klart (tog en halv timme) bad han mig uppskatta var på en skala jag befann mig när det gäller problemet. Verkligen svårt att säga, men jag satte mig någonstans i mitten. Tycker nämnligen att det varit mindre jobbigt de senaste dagarna, men det kan såklart bero på att det blivit kallare. Kombinationen vallningar och 30 gradig värme är ingen hit. Nåväl, nu ska jag i alla all gå fem gånger för att se om det ger effekt. Gör det det fortsätter vi lika många gånger till.

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-08-26 13:10:32

Tror att akupunktur hjälper. En kompis till mig gjorde det och hon upplever att det blev bättre, hoppas att det blir det för dig med. Det vore ju helt fantastiskt.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela