Fluffy Molntuss

Dag 15 och nedräkning har börjat

Publicerad 2008-12-03 22:50:10 i Allmänt,

Onsdag 3 december 2008

Idag var det veckovägning. Ytterligare 1,8 kg bort. Totalt 5,9 kg, men jag säger 6 kg till dem som frågar för det känns bättre (fåfängt) ..... Nu har jag gjort mer än hälften av de veckor jag ämnar köra soppdiet. Tänker hålla på totalt fyra veckor och nu är det bara 13 dagar kvar. Det känns faktiskt väldigt bra. Har inga problem med att leva på 500 kcal om dagen men det är tråkigt och nu är jag sugen på att lära mig äta rätt, att se vikten minska vecka för vecka på grund av en bra diet.

Tänk nu är det bara tre veckor till jul, jag handlar julklappar för fullt, har 22 personer att handla till. Men det är kul! Fast när jag tänker på att det bara är två och en halv arbetsvecka kvar får jag lite stressrelaterade känslor. Mycket jobb som ska vara klart, samt sluttamp på projektledningen jag läser på högskolan. Men å andra sidan. Fredagen den 19 december kommer jag vara mycket nöjd, ledigt i nästan två och en halv vecka. Delar av tiden hemma och delar av tiden bortrest. Härligt..

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2008-12-06 11:17:18

Hej!



Det är roligt att följa med i din blogg hur det går för dej! Vi följer ungefär samma mönster. Jag är inne på min 17:de dag och har gått ner 6 kg, det både känns och syns. Igår hade jag en svacka och var beredd att gå över till halvfart men idag är jag superpigg igen! Jag ska nog försöka fortsätta i 4 veckor som jag tänkt från början men jag tar en dag i taget. Jag har redan klarat mer än jag trodde!



Oftast är jag inte hungrig men ibland kurrar magen. Jag borde kanske dela upp påsarna på flera mål. Jag kommer just från en jätteskön träning, Core-stretch. Jag har också prövat på Bobybalance (allt har engelska namn-:). Vill inte köra nån hårdträning när jag går på helfart. Promenerar mycket, oftast 10-12.000 steg per dag.

Fokusera på målet när det känns trist, säger vår konsulent! Vi gör det, kämpar på! Vi är jätteduktiga!

/Britt

Postat av: Fluffy Molntuss

Publicerad 2008-12-06 18:15:03

Hej Britt!



Det är lika roligt för mig att läsa dina kommentarer. Tack för dem! Core-Strech har jag aldrig provat men det låter som något som skulle passa mig bra. Jag är inte så jätteförtjust i hurtfrisk träning. BodyBalance är annars en favorit även om jag tycker att magen är i vägen vid vissa övningar (skratt) men den tiden är förbi. Tycker att vi är väldigt duktiga faktiskt och det kommer att gå hur bra som helst. Får många hejarop från min omgivning och det känns hur kul som helst.

Ha det gott, och fortsätt kommentera!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela