Fluffy Molntuss

Ska bara

Publicerad 2011-11-30 10:31:28 i Allmänt,

Det är märkligt det där med "ska bara".

Vi skulle bara köpa ett par garderober att sätta in i tvättstugan. Flytta ut en hylla och skruva ner ett skåp, och så in med garderoberna.

Nähä. Det fanns inte garderober med det måttet. Aha. Vi måste skruva ner fler skåp. Hm. Ja då får vi ta bort bänkskivan och byrån och...... Oj. Vilka fula skruvhål i väggarna, och vad smutsiga de är. Spackla, spackla. Och sedan måste vi ju måla om hela tvättstugan för man kan ju inte bara måla en vägg, då ser de andra smutsiga ut.

Ja. Det som bara skulle vara ett litet byte av två möbler blev i stället en renovering.

Så. Det där med "ska bara" det finns inte. Inte i min värld.....

Kommentarer

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-11-30 11:32:41

Haha! Typiskt, men ganska roligt också.

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-11-30 14:52:24

Stämmer så bra:)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-30 20:25:34

Ha ha, känner igen det där!

Men du vet väl att i ett hus finns inga små projekt.

Tack och lov har jag en man som ser alla de där sakerna som kommer att medfölja mina små ska-bara innan jag börjar. Eller kanske är det tyvärr, för inget blir gjort, känns det som.

Jag tror att det blev jättebra!

Kram Ulrika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela