Fluffy Molntuss

Tjejmiddag

Publicerad 2010-01-22 23:11:25 i Allmänt,

Alltså, allt är ju inte pest i mitt liv. I går var jag ju på tjejmiddag. Det var mitt vanliga onsdagsgäng som träffades. På en torsdag förstås. Lite tokigt.

Onsdagsgänget är mina tjejkompisar från förr, vi som var ute varje helg tillsammans, vi delade allt (mycket i alla fall) och var singlar. Nytillkommen är min lilla svägerska som inte fanns i mitt liv på den tiden eftersom jag då var singel. Ni fattar; singel- svägerska. Går inte ihop liksom.

Diskussioner och samtalsämnen:

Att vara den andra kvinnan
Psykiska besvär, cancer och hörselskador (jamen hallå, vilket glatt gäng!)
Gamla pojkvänner och vänner, vad har hänt med dem..
Insemination
Jobb (vissa har minsann gått och blivit befordrade, och jag själv har fått förlängt kontrakt)
Nätdejting och att använda webbkameran som kontaktmedel
Naglar och extensions och naturligtvis peruker
Tillbyggnader
Bra män, sega äkta män och män som inte förstår poängen med jämn fördelning av hushållarbetet
Skilsmässor

Hyfsat varierade ämnen med andra ord.

Vi åt på T.G.I Friday. Helylleamerikanskt. Musik. Hambugare i oändliga variationer. Gott.





Nej, ingen bra kombination. Dåligt ljus och en kass kameramobil. Men där är de i alla fall. Töserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela