Fluffy Molntuss

Schäslong, kalas och ett spontant läkarbesök

Publicerad 2010-01-16 22:50:56 i Allmänt,

Halvligger i soffan med min laptop. En lugn lördagkväll med lite pyssel. Martin wookade lite och det var ju gott. Jag är frisk och återhämtad efter veckans magsjuka.

Medan minstingen var på kalas och storingen på bio passade vi på att åka till IKEA. Där inhandlades en schäslong till vardagsrummet vilket föranledde en rokad av våra sittmöbler. Schäslong in, fåtöljer i vardagsrum ut i köket, fåtöljer i köket ut i förrådet. Dessa ska lilla systerdottern få, som flyttar hemifrån i februari. När vi så skulle dra på överdraget till schäslongen upptäcker vi att det var rejält smutsigt och då tog jag lilleman och körde i väg till IKEA för att byta. Helt sjukt att man ägnar sin lördagskväll åt IKEA.

På väg till IKEA passade jag på att ringa min favoritläkare, Mari, för att fråga om besvären jag har från mitt ex-bröst. Är orolig för att det ska ha blivit en infektion eftersom jag tycker det är lite rött/mörkt, har blivit "tjockare" i skinnet, svullen och dessutom går det en konstig sträng från området ner över revbenen och ner i buken. Dessutom har min rörlighet i armen gått ner och det stramar mycket mer över området, en känsla jag alls inte känner igen. Eftersom Mari har specialitet infektion tänkte jag att ingen vore bättre än henne att fråga.
Hennes svar: - Om du ändå är ute och kör kan du väl komma hem till mig så får jag titta på det. Vilken service.
Så jag körde hem till henne. Hennes utlåtande var att det sannolikt inte var infektion utan läkeprocessen som kommit igång ordentligt. Så nu är det bara strecha, strecha, också strecha.

Trevligt läkarbesök. Hög servicenivå, fick fika och lille sonen fick till och med middag och dessutom leka lite. Halv åtta var det verkligen dags att för oss att skynda oss till IKEA.

Tack Mari, du är bäst!

Så äntligen fick vi fixa till vår lilla möbel och nu börjar banne mig vardagsrummet bli riktigt representativt. Vi letar förstås fortfarande efter en tapet, men kör som det är så länge. Ska hänga tavlor i morgon och piffa lite.



Så bra, nu har även Martin ett bekvämt ställe att se TV från....

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-01-17 09:28:51

så fint!! vill se det live......skönt att det inte var ngn kompikation.....ses snart

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-17 09:50:54

Så skön den ser ut! Martin kommer inte att få sitta i den, det är du som ska sitta där och äta chockladpraliner och dricka skumpa!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-17 21:04:31

O vad bra, då har jag någon stans att sitta när det är filmtajm. Martin trivs ju så bra på golvet...

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-01-18 17:31:13

Mycket snygg och den ser verkligen skön ut.

Skönt att det inte var en infektion du drabbats av. Det är nog lite kämpigt nu, att stretcha och stretcha, men du kommer att ha igen det sen, så kämpa på.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-19 11:12:12

Så mysigt <3 Absolut min stil

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela