Fluffy Molntuss

Trevlig helg...

Publicerad 2009-07-29 14:34:48 i Allmänt,

På fredagen inledde vi med en liten mjukstart då vi gratulerade min bror som fyllde år. Litet lugnt sällskap som gick hem hyfsat tidigt.

På lördagen hade vi bjudit hem supertrevliga Marie och Peter som vi inte träffar så ofta. Vi hade också nöjet att få hit Karin och Kalle. Vi tre familjer tillbringade kvällen med att inviga den nya uteplatsen. Det gick bra trots att det för nuvarande mest är ett hopplock av möbler.

Karin och Ebba på nya uteplatsen

Karin och Ebba på nya uteplatsen

Anton spelar fiol med stort allvar.

Anton spelar fiol med stort allvar

Karin var väldigt törstig...

Framåt natten började det urarta.......

Nåväl, trots allt blev det en ganska lugn kväll....

På söndagen var vi hembjudna till Jessica och Fredrik och deras fantastiska nyrenoverade sekelskiftesvilla. Allt är inte helt klart ännu men det som är, är fruktansvärt snyggt. De har bibehållit allt gammalt som gått att spara och de som de har valt till som nytt har de gjort väldigt smakfullt. Jag blir helt sjuk och vill bara hem och renovera.....

Middag hos Jessica och Fredriks i deras nya hus.

Sansad och fin middag

Det var vi och Åse och Peter med barn som fått äran att beskåda underverket (huset). Senar på kvällen sjöngs det SingStar. Observera gärna att jag vann tre gånger av tre... Jag fick ett pris av min lille son senare eftersom han var mycket stolt över mig. Killarna spelade Guitarr Hero.

Nils spelar Guitar Hero

En stor Guitarr Hero.........

Arvid är mycket fokuserad

.... och en liten....

Åse skulle jobba dagen efter så hon gick hem i tid. Vid halvett bad mina barn om att få lov att gå och lägga sig. Och hur ofta händer det. Så då gick jag hem med dem, stoppade om dem och satte mig en liten stund vid datorn. Då dräller det in tre odrägliga karlar som skulle titta på Deep Purple och dricka kaffe (!). Jag gick och lade mig. Herrarna somnade i soffa och på golvet. Fredrik hade vaknat klockan 4 och lufsat hem.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-31 12:18:46

du fick stå ut med dom igår oxå!! tur att sem. snart är slut eller??? ska peter få nyckel?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela