Fluffy Molntuss

Yes

Publicerad 2009-12-21 19:35:00 i Bröstcancer,

Idag blev jag av med dränaget. Hallelujarop! Det innebär att jag kan duscha på riktigt och att jag slipper få hjärtat i halsgropen varje gång jag råkar dra i slangen lite för mycket.

Men man ska aldrig ropa hej, det kan vara så att det nu kommer att läcka lite bredvid i stället. Och den stora frågan då är: Vilket är bäst, slangar inkörda i kroppen eller trosskydd i bh-n? Nu var jag lite äcklig va? Förlåt....

Nåväl, jag är alltså utskriven på riktigt, inte längre på permission. Som en obligatorisk del av utskrivningen är att man får stå framför spegeln utan förband för att insupa den skönhet som möter en. Det ser faktiskt för djälvligt ut. Det är ju inte bara så att den sidan av bröstkorgen inte längre är konvex. Den är ju för sjutton konkav! Lägg till det ett ca 30 cm långt ärr. Mmmm, Victorias Secret nästa. Kan behöva extrapengarna.

Men jag mår ju faktiskt bra nu. Jag låtsas att jag är frisk. För jag har ju inga cancertumörer längre. Den 30 december smäller det. Måste jag få mer behandling eller räcker det för nu? Jag hoppas på det bästa men förväntar mig det värsta.

Godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela