Fluffy Molntuss

Juldag

Publicerad 2009-12-25 18:20:44 i Allmänt,

Lugn och skön dag efter julaftonsfirande i Viken. Har fått ett litet bakslag och mår lite smårisigt, så då är det ju alldeles fantastiskt bra med en inplanerad göra-inget-överhuvudtaget-dag. Sov väldigt läänge idag, tittat på film och leker med min nya dator. Den "gamla" valde ju att gå till de sälla jaktmarkerna. Så då fick jag ju köpa en liten söt ny silverfärgad sak.

I går firade vi som sagt jul i Viken hos Cecilia och Sten. Cecilia är Martins fd. styvmor kan man säga. Hans pappas fru nr 2 (av fyra) och mamma till hans halvsyskon. Sten är hennes nyblivna sambo. Världen sötaste par. De köpte ett renoveringsobjekt i Viken för ett halvår sedan som de sedan totalrenoverat. Och det har blivit så fint och har havsutsikt. Lyxigt. Ja, jag glömde kameran. Jag måste verkligen skärpa till mig. Småsystrarna Tina och Linda var också där.

Sillen tog vi till lunch och resten till middag. Däremellan Kalle Anka och Anna Anka (herregud!). Och de obligatoriska julklapparna såklart. När det är barn med i bilden blir det väldigt mycket saker.

Vi körde hem vid elva och hemma vid tolv. Totalt slut brydde vi oss inte om midnattsmässan.

Jag sov, och sov, och sov och vaknade strax efter tolv. Jag var helt slut.

Och nu ligger jag här i soffan. Grannarna utfodrar våra barn och Martin och jag ska äta middag själva. Det blir något asisatiskt. Kocken jobbar i köket just nu....

Kommentarer

Postat av: Ida...i svedala

Publicerad 2009-12-26 12:12:59

Hoppas du blir bättre snart! Tänker på dig. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela