Fluffy Molntuss

I detta nu

Publicerad 2012-05-15 12:15:41 i Bröstcancer,

Tänker lite extra på min kära vän, Annika som just nu förbereds för operation.

Men idag är ingen dålig dag för Annika. Hon ska operera bort en bit ångest. Och ta ett steg mot ett friskare liv.

Det är dags för det högra bröstet att försvinna. Och med det, försvinner även risken för bilateral cancer. Hurra!

Älskar det faktum att Annika för ca två timmar mms:ar en bild på sig själv där hon visar hur de (kirurgen) mycket noggrant markerat vilket bröst som ska opereras bort. Jag skrattar högt. Där finns ju inte så många att välja på.

Kommentarer

Postat av: Ingrid Henriksen

Publicerad 2012-05-15 14:00:06

Hoppas verkligen att detta för kära Annika innebär at en stoppet bit cancerhelvete och ångest försvinner idag. Åtminståne skönt att man har gjort något själv - om det känns rett. Jag var ju tyvärr för sen ...

Och kirurger MÅSTE altid rita sida - även om det ser löjlig ut. Jag har faktisk varit mycket nära att operera på fel sida ... I någons huvud...... Oeps !! Hö o vä ääär inte altid oproblematisk !

Ffa gäller d även för oper. syrrorna som ska förbereda sterilt inför oper. Och så kan det ju vara att man har fått recidiv i " inte- tutten " - och ska operera på den sidan. Bara till försvar för läkarkåren .... Men jag håller m att d ser löjlig ut :-)

Puss på dig !

Ses snart !!!!

Postat av: annika

Publicerad 2012-05-17 00:16:49

Ingrid, jag förstår! Jag är evigt tacksam mot den fantastiska läkarkåren, för det är ju operationer på löpande band. Men just för mig blev det lite komiskt. Jag gillar att skratta. Då behövde jag det verkligen. Tack för att ni tänker på mig. Jag hoppas också att denna helvetes jävla cancerångest ska lätta nu.

I love you ladies!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela