Fluffy Molntuss

Loppis

Publicerad 2012-06-19 22:00:42 i Allmänt,

Söndagen tillbringade lilla minsta sonen och jag på loppis. Vi sålde gamla leksaker och kläder och fick in en hyfsad slant som ju kan gå till något kul för barnen i sommar. Lite extra kul var det för lillebror att bästisen Svante också var där med sin mamma (kul för denna mamman också...). Trevligt när lite hederligt återbruk kan kombineras med social gemenskap. Vi har ju det så i vår lilla håla, att alla känner alla.
 
 
Lilla teaterapan Svante kom på ett utmärkt sätt att tjäna en extra slant. Han drog fram sitt munspel och slängde av sig hatten. Och vips. Så hade han tjänat ihop en hacka. Jag tror att han var nöjd. Och vi fick ju underhållning på köpet.
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-06-20 15:00:08

Åh loppis, jag älskar loppisar av alla slag!
Ha en bra midsommar!
//Ulrika

Svar: Hoppas du får en härlig midsommar också!
Fluffy Molntuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela