Fluffy Molntuss

Smittsamt

Publicerad 2011-11-14 18:30:30 i Allmänt,

Tänk så smittsamt glädje är. Det smittar nästan bättre än virus.

Jag har haft en sån bra dag. Hade samtal med min nya chef. Vi pratade mest om mig, mitt favoritämne. Skämt åsido, så härligt det är när man upptäcker att man har samma värderingar som en annan människa. Ja, i alla fall arbetsrelaterade värderingar. Att upptäcka att det finns en människa på jobbet som värdesätter samma saker, tänker lika och är lika tramsiga.

När jag sedan kommer hem efter denna goda arbetsdag möts jag av ett brev med besked om min nya lön. Den som jag väntat på i ett år. Nu kom den då äntligen och jag är mer än nöjd. Den som väntar på något gott..... Och dessutom får jag retroaktivt från januari.

När jag blir glad och känner mig tillfreds börjar jag sjunga hysteriska melodier. Om jag inte visslar något så sjunger jag. Jag går ofta omkring på jobbet i korridorerna med ett stort (lätt hysteriskt) leende och en vissling på läpparna. Och ju mer man ler, desto gladare blir man. Även om man inte har ett skit att vara glad för.

Denna glädje fortplantade sig sedan in i rummet där äldsta sonen sitter och spelar online. Han blev som ett eko av mitt sjungande. Det jag sjöng, sjöng han. Lite fördröjt sådär. Sen kom han ut till mig medan jag slängde ihop en gryta med rödvinsbas, och kramade om mig. - Åh, vilken bra dag jag har haft, säger han.

Jag stannar upp en stund och tänker till. Och sedan fortsätter jag med mitt hysteriska visslande medan  grytan puttrar vidare.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-11-14 19:11:39

<3

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-11-14 21:14:31

Vardagsglädje. Mycket vackert i all enkelhet.



Kram

Postat av: annika

Publicerad 2011-11-14 21:34:27

:-)))))

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-11-15 10:16:40

Underbart:)

Postat av: Ingrid Henriksen

Publicerad 2011-11-15 10:34:43

Taaaakk för ett härlig inlägg - nu vill jag oxå sjunga !!! Og just nu säger det vilken effekt ditt inlägg har - när jag får öust ! Ser dig lävande framför mig. Saknar dig !

På mitt jobb var det just det där min chef sa var mitt kännetecken - ljuden av min höga klackar och skratten och skämten som smittade över på dom andra . Ingen dårlig komplement :-)

Love you !

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-11-15 13:27:42

Härligt, kram!

Postat av: johanna

Publicerad 2011-11-18 21:58:26

härligt!!!! blev jätte glad att läsa ditt inlägg!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela