Fluffy Molntuss

Valborg i storstan

Publicerad 2011-05-03 23:13:15 i Allmänt,

Valborg som också är min kära systers födelsedag firades i goda vänners lag. Att det är min systers födelsedag är en parentes just när det gäller vårt firande eftersom hon inte befinner sig hos oss utan i sin hemstad, Mölndal.

Nåväl, fem käcka par samlades hos vännerna Lange med bubbel och små mumsiga munsbitar. Vi missade limosinen eftersom vi fick lämna våra små i Limhamn och fick därför köra själv. Tyyyypiskt. Målet för kvällen var Nyströms Gastronomi. Här var det tänkt att vi skulle laga mat under överinseende från kocken själv.

Vi kom dit. Fortsatte med Champagne och fick våra uppgifter tilldelade oss. Tre lag blev vi. Alla med sin egen livsviktiga uppgift.

Lag 1: Karin, Jesper, Håkan och Marianne
Fick ansvara för förrätten. Vilket blev en saffransdoftande risotto med räkor och pilgrimsmusslor.

Lag 2: Jag, Susanne och Anders
Hade hand om huvudrätten, en timjanstekt marulksfilé och potatispuré med smak av rostad vitlök.

Lag 2: Martin, Åse och Kalle
Gjorde en efterrätt, en chokladfondant med vaniljglass och hallon.

Smarrigt. Till dessa fick vi genomgående fantastiska och väl anpassade viner.

Tänk vilka mästerkockar man kan bli med bara lite vägledning.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela