Fluffy Molntuss

Sommarhelg

Publicerad 2011-05-09 17:00:00 i Allmänt,

Så sprang den helgen iväg. En lugn och fin sådan. I alla fall för mig.

Fredag kvälls första del tillbringade Martin och jag i trädgården. Ja, jäklar, vad effektiva vi var. Lavendelhäcken strök med (förhoppningsvis överlever den), olivträd planterades om och jag han även med en tur till Vellingeblomman.

Halv nio dök de små grannarna upp. Trevlig avslutning på kvällen!

På lördagen var Karin och jag ute och åt och gick på bio. Hör inte till vanligheterna. Mysigt. Vi såg "Water for elephants". En helt ok film, med mycket drama och romantik.

På söndagen var vi ute på bokskogen, Karin och jag, med våra minstingar som håller på att försöka lära sig spela golf. Det blåste rejält där ute, men var varmt och skönt. Senare på eftermiddagen tog vi en tur till Vindåkra där vi handlade lite och fikade. Så mysigt!

Annars använde vi dagen till att plocka undan från golvet i kök och vardagsrum eftersom det är dags för "den stora golvrengörningen". Idag kommer en kille och tvättar golven, i morgon återvänder han (förhoppningsvis) och oljar in dem. Det behövs verkligen.

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-05-09 22:35:39

Vad avis jag blir. Vill också ha en lavenderhäck, måste köpa mina plantor varje sommar. Det doftar så underbart.

KRAM

Postat av: annika

Publicerad 2011-05-13 20:57:03

Puss och Kram, sötnos. Känns som om det var länge sedan vi pratade!

Love,

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela