Fluffy Molntuss

Statusrapport

Publicerad 2011-03-02 16:41:35 i Bröstcancer,

Känner mig pigg och full av energi.

Kan det vara kortisonrus? Jag bryr mig inte. Jag surfar på vågen och njuter av att få saker gjorda.

Var hos sjukgymnasten idag. Vi har nu börjat med min rygg. Han tejpade ju min hälsporre med stor framgång i förra veckan, så nu ska jag gjuta sulor. På måndag blir det dags för det.

Nåväl, ryggen. Han knäckte lite och klämde lite och konstaterade att nacken var bra men att jag var otroligt stel i bäckenet. Min hållning är också jättedålig, axlarna har liksom dragit sig framåt.

Så nu har jag tre övningar jag ska göra två gånger om dagen. Bäckenövning, stretch av piriformis i rumpan samt stretch av bröstmuskel. Det ska jag väl kunna klara av.

Mina lungor är fortfarande dåliga. Märkte det i går speciellt när jag skulle promenera till min bil. Syret når liksom inte ner i lårmusklerna så benen blir väldigt tunga.

Men det känns som det går framåt. Jag har lite extra energi i alla fall.

Och i morgon är det dags för hjärtscint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela