Fluffy Molntuss

Blodtryck och hjärta

Publicerad 2011-03-09 15:42:37 i Bröstcancer,

Jag mår så mycket bättre. Så jag blev inte alls förvånad över att mitt blodtryck såg helt annorlunda ut.

Gamla siffrorna var: 150/105 med en puls på 105 slag/minut.

Nya siffrorna är: 130/85 med en puls på 85 slag/minut.

Helt normalt med andra ord.

Kan också ta djuuuupa andetag igen och känner inte av att mina lårmuskler får syrebrist. De är bara så fantastiskt otränade som de brukar vara.

I måndags fick jag gjort sulor till mina problemfötter. Förr hette det hålfotsinlägg..... Under själva formpressningen skulle jag stå med böjt ben i 45 sekunder. Jag fick träningsvärk av det. Vilket skämt.

Träffade min sjukgymnast idag som nu börjat titta på mina muskler. Han har en plan. Det blir rehabilitering i vår.....

I morgon ska jag på lungröntgen, en vanlig hederlig. Detta för att se att inte hjärtat är förstorat. Men det är det inte. Tror jag inte i alla fall. Allting har gått ner så mycket bara på en vecka. Det var inte länge sedan jag trodde hela bröstkorgen skulle explodera, hur jag kände hjärtat slå hårt mot bröstkorgen och hur lungorna inte fick plats däri. Så är det inte alls nu. Nu är det mer som en väldigt dålig kondis.

I kväll är det Pomp de Lux barnklädesparty här hemma. Jag har bakat cupcakes i oändlighet. Så gästerna ska nog bli mätta tror jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela