Fluffy Molntuss

Legoland

Publicerad 2011-06-04 11:54:23 i Allmänt,

På söndagen åkte vi till Legoland. Bra idé att åka morgonen efter en fest. Inte. 30 mil och tre timmar senare checkade vi in på Hotell Legoland. En riktig hit var det, att bo där. Vi var på Legoland för åtta år sedan och bodde då några mil bort, på ett sunkigt konferenshotell. Ingen höjdare. Men det här! Det var bra! Lego överallt, bara att sätta igång att leka. Lego på rummet också. Och det passar ju bra när man har två konstruktörer i familjen.

Två dagar tillbingade vi på Legoland. När vi tog oss hem på måndagkvällen tyckte jag bara att jag såg Lego, var jag än tittade, vägskyltar, hus, allt omvandlade min hjärna till Legobyggen. Helt friskt. Verkligen. Men ungarna var glada. I och med att det är lågsäson så var det bara att springa på karusellerna. Eller ja, nästan i alla fall. Martin och Arvid är modigast. Nils och jag är fegast. När det gäller läskiga karuseller alltså.


Arvid och Byggare Bob


Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela