Fluffy Molntuss

Klassfest och kalas

Publicerad 2011-06-23 09:25:13 i Allmänt,

Jaha. Så var det torsdag. Och slutet på denna vecka närmar sig. Jag tycker tiden går så fort. Har hört att den går fortare och fortare ju äldre man är. Det kan nog stämma. Tyckte jag han med så mycket mellan 20 och 30. Perioden 30-40 gick nog lite fortare men nu, efter 40, tycker jag att tiden swischar förbi. Motsträvigt spjärnar jag emot nästkommande nolla. Fast det är ju ganska långt dit. Åtta år närmare bestämt.

I lördags hade vi klassfest för våra små nollor. De som ska börja riktiga skolan, i ettan, till hösten. I klassen finns 17 barn, endast sju av dessa med familjer dök upp. Men vi hade väldigt trevligt ändå. Nu fick vi ju möjlighet att verkligen prata.

Vi ordnade klassfesten tillsammans med en annan familj. Vi var hemma i deras trädgård och hade redan på fredagen satt upp ett jättestort beduintält. Jösses vilket jobb, men stort och rymligt var det. 60 kvadratmeter, stor som en tvårumslägenhet. Vädret har ju varit lite ostadigt, men med ett sådant jättetält behövde man inte stå ute i regnet precis.

Vi började med en omgång brännboll. Riktigt kul. De här små sex- och sjuåringarna är riktigt duktiga. Det märks verkligen att de börjar bli stora. Efter det var det mat. Eftersom vår medarrangör är kock, så blev det hög klass på maten. Och mycket. Så mycket att vi var tvugna att äta lunch där dagen efter också.

Efter lunchen på söndagen for vi iväg för att gratulera lilla svärmor.

Vissa helger känns bara som om de far iväg. Inget blir gjort hemma. Men trevligt är det.

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-06-25 23:16:48

Så kul med brännboll! Kommer inte ihåg när jag spelade det sist. Ni verkar ha haft en toppenhelg, hoppas att midsommar blev lika lyckad.

Kram Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela