Fluffy Molntuss

Sömniga Söndag.....

Publicerad 2011-01-30 13:28:01 i Allmänt,

Sitter nu med datorn för att göra listor på vad som behöver göras vid vårt hur i vår. Vi har så många småsaker som inte är klart. Säkert ingen annan som stör sig på det, förutom jag då. Det är små saker som aldrig blivit klart när vi renoverat. Som till exempel, en liten vit täcklist under ugnen i köket. Köket renoverades för tio år sedan. Hm.

Sen har vi en hel del lite större projekt som ska göras. Måla tak och väggar i kök. Bygga nya socklar och byta kökluckor. För att inte tala om allt som ska göras utomhus. Började ju med fasaden på sensommaren. Den blev dock inte klar.

Så. Här ska skrivas listor.

En annan sak jag ägnat tid åt i helgen är att sortera upp killarnas lego efter färg. Varför då? kan en normalt funtad människa fråga sig. Jo, vi har så otroligt mycket lego. Allt från Lego City till StarWars-skepp. Problemet är att när det sedan ska byggas så är allt en enda röra. Inte lätt att hitta en liten röd plupp som kan ligga i vilken som av backarna. Alla beskrivningar ligger så prydligt och fint. Men legot...... Att sortera i färg kan lätt upplevas som en aning analt (Freud skulle gnuggat sina händer) men sen är jag lite småanal i mitt beteende också (alla böcker i bokstavsordning, alla CD-skivor (när spelar man dem egentligen?) och alla kryddor i kryddlådan också de i bokstavsordning). Är inte på långa vägar färdig ännu. Får ta ett tag igen nu i eftermiddag.

Men först. Skriva lista (är inte det också klassat som lite analt?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela