Fluffy Molntuss

Nya tag

Publicerad 2011-01-22 10:15:05 i Bröstcancer,

Var ute och promenerade med lilla svägerskan igår, även kallad Linda. Det är skönt att komma ut och det behövs ingen lång runda för att få igång kroppen. Eftersom min kropp är helt nedkörd nu så är det ett utmärkt sätt att komma igång. Jag har fått rådet att röra mig under en halvtimme 6 dagar i veckan. Så det får bli min nya giv.

Jag fick reda på att vi har en friskvårdstimme i veckan på jobbet. Det innebär att man på arbetstid får lov att motionera i den form man önskar. Då fixar jag två halvtimmar i dagsljus i alla fall. Sen ska jag bara få till fyra halvtimmar på helg och kvällstid. Och det ska ju gå, såklart. (Undrar om jag kommer ut på dessa halvtimmar på jobbet. Vi tar ju inte ens någon fikapaus.... )

Hela min kropp gör ont. Men det känns inte riktigt som skelettet utan mer muskler och bindväv. Har ont i högra höften. När jag trycker på omgivande vävnad upplever jag att det är det som gör ont. Jag får kramp i högra sidan av överkroppen när jag vrider mig om, tex när jag ska backa ut bilen. Sen har jag hälsporre i höger fot, ont i ischias, rumpa, ena knäet, ibland i låren....... osv. Jag är ett vrak. Så jag tror att jag förutom min promenader måste ta tag i streching. Min läkare tänker sig att hon ska skicka mig till en sjukgymnast. Och det är en bra idé. Ska bara göra den förbannade röntgen först....

Lite promenader och sedan kan det bli gymmet igen.

Att det ska vara så svårt att må bra. Men jag är tacksam för att det bara är kroppen som är sjuk.

Kommentarer

Postat av: Fighter

Publicerad 2011-01-22 10:31:26

Denna underbara kommentar hittade jag gm Caja.

Vill att du ska ha den:



────(♥)(♥)(♥)────(♥)(♥)(♥) __ ɪƒ ƴσυ'ʀє αʟσηє,

──(♥)██████(♥)(♥)██████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧα∂σѡ.

─(♥)████████(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт тσ cʀƴ,

─(♥)██████████████████(♥) ɪ´ɱ ƴσυʀ ѕɧσυʟ∂єʀ.

──(♥)████████████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт α ɧυɢ,

────(♥)████████████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ρɪʟʟσѡ.

──────(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ηєє∂ тσ ɓє ɧαρρƴ,

────────(♥)████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɱɪʟє.

─────────(♥)██(♥) ɓυт αηƴтɪɱє ƴσυ ηєє∂ α ƒʀɪєη∂,

───────────(♥) __ ɪ'ʟʟ ʝυѕт ɓє ɱє.



Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2011-01-22 11:21:52

Tappra du, hoppas allt vänder och du snart kan känna att kroppen vill som du.

Kommer du ihåg uppslagsverket vi fick av dig? Nu ska vi göra oss av med bokhyllan och frågan är om du vill ha tillbaka böckerna eller kan jag ge det till Lions?

Kram

Lotta

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-22 11:30:51

Tappra du, hoppas allt vänder och du snart kan känna att kroppen vill som du.

Kommer du ihåg uppslagsverket vi fick av dig? Nu ska vi göra oss av med bokhyllan och frågan är om du vill ha tillbaka böckerna eller kan jag ge det till Lions?

Kram

Lotta

Postat av: ingrid H

Publicerad 2011-01-22 13:02:43

Hipp Hipp !!!

Jätte bra med promenad- det ger mig oxå lite extra energi-kick !

Fysiotherapeut höres ut som en kanonidé för dig ju !!!

Jag får oxå mycket lätt krampar- och på helt otrolig konstiga ställen- om det r en tröst.....

KOm i håg att vi är miiinst 80 år innuti.... Vi r inte vana med slika kroppar !

Det ska bli skönt för dig att MR blir gjort nu - hoppas nu bara du klarar slappa av mentalt innen dess..?! Jag tänker på dig !!!

Kram

Postat av: annika

Publicerad 2011-01-22 18:30:17

Min vackra 80-års vän!!! =)

Du kämpar och för det ska du ha världens största medalj. Låter som en utmärkt plan! Förstår att väntans tider är furktansvärda och kan få dig att må urk. Men pomenader är perfekt och skratt- jag satt en hel kväll igår med vänner och såg på You Tube klipp: Hipp Hipp- Tiffany Persson, Johan Glans och andra skratt piller. Det hjälpte mig att må bättre!

Kram från en annan 80 åring

Postat av: Lisbet Lindell

Publicerad 2011-01-22 22:02:17

Känner igen mig i mycket av det du skriver, kämpa på, det kommer bli bättre så småningom.



Kram från Lisbet, även jag en 80 åring :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-01-23 18:13:20

...Som sagt, Tappra Toian!!!

Skit att du ska behöva ha ont!!!

Ska bli kul att träffa dej på Fredag!

KRAM Johanna

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-01-25 10:15:46

Men, himmel vad mycket som krånglar! Hoppas att röntgen bringar nåt ljus i detta och att det går att åtgärda. Lycka till med halvtimmesaktiviteterna.



Kram



/Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela