Fluffy Molntuss

Influensa

Publicerad 2011-01-10 13:20:54 i Allmänt,

Tänkte hoppa på trenden. Att bädda ner mig med hosta och hög feber i en vecka eller så. Började i onsdags så nu borde det snart vara klart.

Ska till doktorn i eftermiddag för att utesluta lunginflammation. Måste bara berätta förresten att jag blev riktigt imponerad av vårdcentralen i morse. Ringde dit vid nio och hamnade såklart i en fet kö. Nu finns det ju en liten fiffig tjänst som innebär att man kan, i stället för att sitta i kö, lämna sitt nummer så ringer de tillbaks. Yeah Right, tänkte jag, men lämnade ändå mitt nummer eftersom jag inte orkade med att vara nr 14. Och banne mig! De ringde tillbaks. En jättegullig sjuksköterska, tror hon hette Lena. Och inte nog med det. Jag fick inte det vanliga svaret heller när jag beskrev min problematik: - Det är säkert bara virus, ät en alvedon. Nej hon lyssnade på mig och min historik och tyckte det var viktigt att kolla lungorna eftersom jag haft en allvarlig lunginflammation för snart fyra år sedan. Jamen, det var ju käckt! För är det lunginflammation vill jag inte ligga här och skrota och slösa bort värdefull tid. Jag ska ju på SPA på fredag för tusan!

Nåja, jag är ju inte jättepigg. Man blir lite medtagen av 40 graders feber och bristande matintag. Har alltid så svårt att äta när jag är sjuk. Nu drabbar det ju inte någon fattig (om ni fattar vad jag menar, blink, blink). De kilon jag förlorar känner jag inget behov av att få tillbaks. Men energin som försvann samtidigt får gärna leta sig hit igen.

Redan runt nyåret kände jag mig dålig. Men bara i musklerna i kroppen. Ingen feber, inga andra symptom. Vilket naturligtvis gjorde att jag spekulerade i om det kunde vara biverkningar från Herceptinet. Det låter sjukt. Men jag blev faktiskt glad när det visade sig vara influensa. För influensa är övergående. Herceptin ska jag ha i kroppen i fyra månader till. Skulle egentligen haft behandling idag, men det sköts upp en vecka.

Återkommer med rapport från läkarbesöket.....

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-01-10 19:21:48

Usch och fy, stackars dig. Hoppas verkligen att du kryar på dig snart.

Styrkekramar

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-01-10 22:12:34

Hoppas du kryar på dig snart. Kram

Postat av: Inger

Publicerad 2011-01-11 22:05:51

Kära du, din stackare! Jag har undrat hur det är med dig eftersom jag inte sett någon uppdatering här.

Jag hoppas att du får mastodontpiller som gör dig frisk bums! Hoppas det inte var lunginflammation, fast det räcker iofs med ordentliga luftvägsinfektioner för att man skall bli däckad! 40 graders feber i en månad hade jag i en sådan när jag var tonåring och bodde själv...



Skriver du inte att du tränar ibland? Klarar du det? Är din kropp såpass stark nu? Det är märkligt att det tar flera år innan man blir bra igen...om man nu blir helt bra, helt stark och pigg igen. Det är något som borde nå ut mer, de flesta har ju ingen aning om att det är så. De tror att man mår kanon så fort cyton är avslutad....så trodde faktiskt jag tidigare!



Vissa saker är nog gladare och andra inte. Min kropp har inte så stora reserver, det räcker att jag bara gör lite så raseras allt igen. Jag har så svårt att ta små steg, jag vill ta de stora stegen som jag är van vid! Men det som gör att jag är gladare är nog att min sambo har hyfsat till sig. Han är gladare och snällare. Vet inte vad som har hänt, jag kanske borde bli orolig istället! Haha



Stor kram till dig, jag hoppas att du blir frisk snart. Vi kanske skulle kunna ta en fika en dag om du har tid och lust?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela