Fluffy Molntuss

Fortsättning.....

Publicerad 2011-01-11 12:46:42 i Bröstcancer,

Kom till vårdcentralen klockan tre igår. Massor med folk och kaos, det var måndag, alla vill träffa en doktor efter helgen. Nåväl, det togs en CRP (sänka) den låg på 60. Inte jättehögt men ändå en indikation på något. Doktorn lyssnade på min högerlunga, den är rosslig och hon tyckte att det lät som lunginflammation. Samma ställe som jag hade lunginflammation på förra gången, högra lungan. Den gamla inflammationen var tio gånger värre än denna, det går inte att jämföra, så sjuk jag var då. Usch. Troligen var det den som gjort att jag har ärr på lungan som inte går att definiera. Jag säger ärr eftersom jag tror att det är så, men läkarna vill ju inte säga att det är det eftersom de inte kan garantera det. Den gången gjordes ingen lungröntgen och det är det som är problemet nu. Hade det funnits en lungröntgen från då, hade man kanske kunnat avfärda mina fläckar på lungan som ärr. Det hade varit väldigt skönt. 

Så skönt då att jag blev ivägskickad på lungröntgen denna gången. Dels för att bekräfta att det verkligen är lunginflammation som är problemet men också för att dokumentera, så att det finns material att arbeta med inför nästa skiktröntgen i april. Tänk om det skulle bli nya ärr från denna inflammation och så finns inget röntgenunderlag. Hemska tanke. Då kommer allt att bli ännu mer jobbigt. Är de nya fläckarna metastaser? Hu.

Jag var nere på röntgen vid halvfyra. Kom in vid fem. Och sedan var det väntan, och väntan, och väntan. Skulle ju gå vidare till akuten för att träffa en läkare, som skulle skriva ut antibiotika. När jag var nere på akuten och skulle anmäla mig där konstaterade jag att jag inte orkade vänta mer. Febern hade börjat stiga igen. Så jag åkte hem i stället och var hemma strax innan sju. Och idag pratade jag med doktorn på vårdcentralen som via telefon meddelade att man kunde se att det var en del förändringar på lungan som tyder på lunginflammation. Det var lite svårbedömt eftersom det fanns en del strålskador på lungan. Ack min stackars högerlunga. Tur att den vänstra är så pigg och glad.

Så nu blir det antibiotika. Lika bra det.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-11 16:36:57

Men snällaste du! Lunginflammation? Det har vi inte tid med!!!!!!! ;)

Gott att höra att de gör allting grundligt, med röntgen. Knapra på dina tabletter, jag håller tummarna för att det släpper fort som sören!

Sköt om dig.

Kram

Annika

Postat av: annika

Publicerad 2011-01-11 16:37:44

Ja, alltså, det var jag i föregående kommentar. Glömde fylla i hälften...=))

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2011-01-11 17:37:38

vilken otur !!

Krya på dig- av din lunginflammation !!!!!

Hoppas du mår bättre tills på fredag... !!!!

Här har vi diarrée o magont......

Inte hellre särskilt kanon med tanke på fredag....

Men det är ännu lååångt tills fredag !!

Hoppas du nu snabt känner dig bättre

Klem Ingrid

Postat av: jennie g

Publicerad 2011-01-16 18:13:06

snart väntar badhuset. Nästa onsdag skall vi väl få ihop det med icke arbete och friska kroppar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela