Fluffy Molntuss

Tillblivelsen av en boxbomshäck

Publicerad 2011-08-02 16:42:06 i Allmänt,

Jag är verkligen av eller på. Igår gick jag på sparlåga hela dagen. Idag skulle det skapas, en boxbomshäck. Nu är det så att jag ju har en alldeles egen slav som är så hjälpsam när jag får mina idéer. 

"Jag fattar ingenting", säger han. "Jag förstår inte alls hur du tänker här. Men det brukar ju bli bra."

Tack för det.

Planen idag var att medelst klipp från befintlig boxbomshäck skapa en ny. Den nya häcken ska kanta min kommande bärplantering.

Så. Häcksax fram. Häck klippes. Större klipp förbereddes sedan för plantering. Dvs: Endast halvt förvedade klipp fick vara med. Bladen av på 2/3-delar. Sedan grävdes en ränna (det var här slaven kom in) som fylldes med sandblandad planteringsjord (det var den sandlådan det) som vattnades ordentligt. Sedan trycktes klippet ned med några centimeters mellanrum. Tanken är att det ska bli en L-formation på häcken. Stora L alltså, idag hann vi bara med lilla.

Efter arbetet var klart fick man lägga sig i solstolen. Det var skönt.


Till höger om "häcken" ska det bli bärträdgård alltså.....

Kommentarer

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-08-02 18:34:57

Ah, smart! Hoppas att det funkar. Trist om bara si så där var 7e rotar sig ... Men du vet säkert vad du gör.



Kram



/Åsa



Postat av: Annika S

Publicerad 2011-08-02 22:43:21

Så underbart fina sommarbilder! Visst är det mysigt med trädgård, man kan pyssla (vissa kallar det arbeta), vila, sola och leka i den.



Ha en fortsatt fin sommar!

Kram

Postat av: jennie

Publicerad 2011-08-03 11:01:18

Underbara foto <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela