Fluffy Molntuss

Lördag morgon

Publicerad 2011-08-13 11:31:06 i Allmänt,

Sitter i morgonrock. Håret står åt alla håll. Hopplösa hår, men glad att det finns. Har precis mixat en bärsmoothie som jag stoppat ett sugrör i. Det är en isande kall smoothie. Väldigt kall. Jag får sån där kylont i kroppen. Det är ganska lugnt i huset (allting är relativt) och i kväll är det fest hos lilla grannen. Och bäst av allt: Jag fick sova tills jag vaknade kvart över nio.

Varför är lördagmorgnar så mycket skönare och så njutbara efter en arbetsvecka?

Jag började ju min vecka på jobbet med en känsla av att vilja dunka mitt huvud i något mindre mjukt. Det fortsatte under veckan för att avslutas med lite mindre kaos. Stress på jobbet i kombination med enorm trötthet ger definitivt sämre effektivitet. Jag har varit tvungen att avsluta varje arbetsdag med en tvåtimmars vila innan jag sedan kunnat hålla kväll med familjen. Det är inte helt normalt.

Vad som inte heller är normalt är att ha varit iväg och gjort en skiktröntgen på sin hjärna. Eller ta prover på sköldkörtel, B12, järn och lite annat. Jag konsulterade min husdoktor i början sommaren och efter dessa undersökningar ska jag prata med honom på onsdag i nästa vecka. Så får vi se. Valde att gå till min husdoktor eftersom han är mer intresserad av helheten, av välmåendet än mina -ologer. Min kardiolog strävar efter maxdos på betablockerare. Jag klarar inte det. Jag ägnade halva semestern åt att gå i dvala. Min onkolog är inte jätteintresserad av det generella måendet. Han är inställd på att motverka näring till eventuella cancerceller. Och det är ju såklart bra. Men man ska ju leva också, inte bara överleva.

To be continued......

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-08-13 14:17:04

Visst är det så, strävan är att leva och överleva.

Vila är så klart nödvändigt men att orka är lika viktigt.

Hoppas det ordnar sig för dig så du slipper denna trötthet.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-13 19:11:06

Förstår dig helt! Startade i torsdags efter 7 veckors sommarlov. Slog dock inte huvudet i väggen.Kul att möta alla underbara kollegor! De underbara eleverna kommer inte förrän den 22 aug.Älskar verkligen mitt jobb.(tidigare arbetade jag inom vården 20 år och älskade även det jobbet).



Trist att du inte mår helt bra. Känner mig själv lite konstig och borde kanske göra en skiktröntgen, eftersom suset i huvudet tilltar. Försöker intala mig att jag inbillar mig. Har ju aldrig tidigare haft huvudvärk eller susning i huvudet och var ju på ett riktigt tufft jumpapass efter jobbet i fredags. Väljer som du, helt klart, en husdoktor framför en onkolog om jag kan. Har själv fått tillbringa mycket tid hos en sköterska på "bröstkirurgen" under sommaren pga av en infektion i det opererade bröstet. Märkligt, ingen annan jag känner har fått en infektion i det opererade bröstet efter 15 månader.



Hoppas att det löser sig och att du mår bättre snart!

Ha det gott!!

Postat av: annika

Publicerad 2011-08-15 20:11:46

Käraste, käraste du!!

Visste inte att du fortfarande mår så dåligt. Blä! Men bra att du tagit krafttag och får se till helheten. Det tror jag också mkt på.

Här kommer massor av skånekramar från Göteborg. ;-))

Puss

Annika

Postat av: Inger

Publicerad 2011-08-17 17:45:17

Den där tröttheten ja. Varför blir man aldrig kvitt den!?

Jag hoppas innerligt att du får tillbaka mer energi. Jag vill så gärna komma tillbaka till arbetslivet men vissa dagar undrar jag verkligen hur det skulle gå till.

Hur gick det hos husdoktorn?

kram Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela