Fluffy Molntuss

Åh, vilket party!

Publicerad 2011-08-17 23:55:13 i Allmänt,

Kommer ni ihåg Peter Sellers i Åh, vilket party! från 1968? Hur många gånger har man inte skrattat åt "Birdie nam nam" och oväntade toalettincidenter. Jag var visserligen inte född när filmen hade premiär men den har ju visats otaliga gånger på TV så jag tror ingen, oavsett generation har lyckats missa den. Idag tror jag mer att man fascineras av dekoren och kläderna. Väldigt retro idag (högsta mode då såklart).

Men vänta nu. Rubriken skrev jag för att jag ville berätta om en riktigt härlig fest jag var på i helgen, inte för att minnas en gammal 60-talsrulle. Jag skriver en sak och sedan börjar det bubbla ut helt andra saker i hjärnan.

I lördags firade vi Åse som fyllt 45. Hon hade ställt till med en hejdundrande fest som hördes över nejden (fick jag höra av andra bekanta). Underbar stämning, dans, galenskap och fyrverkerier. Klockan två höll jag till, sista gick hem halvfyra.


Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2011-08-22 10:51:46

vilket fint litet collage du gjort.. ja allt lite birdie nam nam feeling var det... kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela